سرهنگ خانباز امیرافضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش چندین مورد قطع درختان جنگلی در روستای بندر دلفارد اعلام و بلافاصله بررسی و برنامه‌ریزی  لازم برای دستگیری افراد متخلف انجام شد.

وی ادامه داد: مأموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت، فرد متخلفی که اقدام به قطع درختان جنگلی کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: یک دستگاه اره موتوری نیز از فرد متخلف کشف و ضبط و پرونده تخلف وی برای سیر مراحل قانونی به دادگاه عمومی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت ارجاع شد.

وی با تأکید بر نقش مهم جوامع محلی و همیاران طبیعت در حفاظت از منابع ملی گفت: امیدواریم در پی اقدامات آموزشی و ترویجی که در دستور کار قرار دارد، با مشارکت مردم به ویژه روستانشینان حاشیه جنگل در کمترین زمان ممکن با متخلفان برخورد و از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت کنیم.

امیرافضلی اظهار داشت: مأموران این یگان به صورت ۲۴ ساعته آماده حراست از عرصه‌های ملی هستند.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی عرصه ‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی و قاچاق گیاهان دارویی موارد را به شماره ۱۵۰۴ ستاد خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش کنند تا رسیدگی شود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.