عباس سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از سال ۹۲ حدود ۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی مناطق شمالی این استان  به آبیاری تحت فشاز مجهز شده بود که با نگاه جدی دولت تدبیر و امید به این حوزه هم اکنون آمار یاد شده به   ۱۸۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: در رفسنجان که ۸۰ هزار  هکتار باغ پسته ای دارد بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از این اراضی تا قبل از سال ۹۲ به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده بودند که در حال حاضر این میزان به بیش از ۱۲ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان برای این اجرای طرح گذاشتیم و تقریبا عمده مالکان از این تسهیلات استفاده کنند و خرده مالکان نیز می توانند از این امر بهره مند شوند.

سعیدی در بحث بهره وری هم بیان کرد: ۶ هزار متر مکعب آب برای آبیاری یک هکتار باغ پسته مصرف می کنیم و متوسط ۶۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می شود در حالی که با اجرای سیستم  آبیاری تحت فشار افزایش محصول نیز دور از انتظار نیست.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: ۶ هزار هکتار زمین در استان کرمان زیر کشت گیاهان دارویی است که برای مدیریت منابع آبی استان کشاورزان می توانند از تسهیلات بهره مند شوند.

وی گفت: طرح آبیاری تحت فشار در مساحت ۹۸ هکتار زمین پسته در روستای اسلام آباد هرندی رفسنجان با  ۱۷ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده  بود که روز گذشته و در سفر دکتر روحانی به استان کرمان این طرح 

افتتاح شد.

سعیدی اضافه کرد از ۱۷میلیارد ریال هزینه شده  ۱۰ میلیارد ریال آن بلاعوض دولتی و مابقی سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.