به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز سه شنبه در نشست کارگروه فرهنگی و رسانه ای اربعین افزود: پیاده‌روی اربعین در گذشته هم وجود داشته اما به عظمت و گستردگی امروز برگزار نمی‌شد و جایگاه اربعین کمتر از پیشرفت‌های هسته ای و موشکی، نزد دشمنان نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان برای آسیب زدن به برنامه اربعین برنامه ریزی می کنند تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب زدن به وحدت مسلمانان و شیعیان باید دغدغه فرهنگی و  آسیب شناسی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: ممکن است اتفاقی خارج از شئون فرهنگی و دینی رخ بدهد که دشمنان از همین حرکت برای ایجاد اختلاف بین ایرانی و عراقی و شیعه سنی سوءاستفاده کنند و باید بدانیم دشمن به دنبال ایجاد اختلاف از کوچک ترین حرکت هستند.

وی گفت: بعد معنوی پیاده روی اربعین بسیار مهم است و باید از این اجتماع خوشه چینی کنیم و هرچه پیش می رویم بیشتر به این مسائل پرداخته شود.

علیزاده با بیان اینکه در مذهب ما برای کوچک ترین اقدام آداب داریم تاکید کرد: امیدواریم شاهد رعایت شئونات دینی و مذهبی در پیاده روی اربعین باشیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین یک حرکت مهدوی است تا شیعیان برای انقلاب حضرت مهدی (عج) آمادگی پیدا کنند و نقش بانوان در این حرکت بسیار تاثیرگذار است.

فاطمه سادات حسینی افزود: این حرکت ادامه جهاد هشت ساله دفاع مقدس است و باید شناخت کافی از فعالیتهای دشمنان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید این حرکت را گسترش دهیم، اما با توجه به آسیب شناسی قبلی به شیوه ای حرکت کنیم که از نظر عقلانی و رفتاری دچار مشکل نشویم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان بیان کرد: باید با وحدت‌رویه برنامه ها را دنبال و جایگاه زن مسلمان و بانوان شیعه را نزد افکار جهانیان تبلیغ کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمان گفت: اربعین تبدیل به اجتماع و نماد بزرگی از مسلمانان شده و از ادیان دیگر از جمله مسیحی و یهودی نیز در این اجتماع حضور دارند و خبرنگاران از سراسر دنیا برای پوشش ان اجتماع هستند لذا اربعین افتخاری برای شیعیان است.

محمد ابدالی تکلو افزود: همه ما مسئول هستیم  در کنار انجام وظیفه و حضور در راهپیمایی اربعین، به فرهنگ سازی و رفع مشکلات توجه کنیم.

وی تصریح کرد: بهداشت محیط، پرهیز از اسراف، توجه ویژه به فلسفه قیام امام حسین (ع)، حفظ شان زائران، پرهیز از فعالیت های غیرضروری و ارج نهادن به میزبان از جمله مواردی است که در راه پیمایی اربعین باید مورد توجه قرار بگیرد.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.