به گزارش ایرنا، استاندار کرمان روز چهارشنبه در دیدار با مدیران، معاونین و جمعی از کارکنان صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت روز ملی صدا و سیما با تاکید بر اینکه مدیران و فرمانداران باید در برابر اصحاب رسانه پاسخگو باشند، گفت: یکی از کارهایی که صدا و سیما می تواند در حوزه رونق تولید انجام دهد این است که واحدهای نیمه فعال و غیرفعال را شناسایی کرده و درباره آنها گزارشات جامعی تدوین کند تا افرادی برای حل مشکلات آنها و فعال کردن این واحدها جذب شوند.

محمدجواد فدائی افزود: فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال یکی از مسائل اولویت دار در حوزه رونق تولید است زیرا در حال حاضر از مجموع یک هزار و ۶۰۰ واحد موجود، ۹۰۰ واحد نیمه فعال یا غیرفعال هستند و فعال کردن این واحدها اقدام بسیار مهمی است.

وی با بیان این مطلب که صدا و سیما فعالیت های بسیار خوب و قابل تقدیری در استان کرمان داشته است، تاکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد گسترش هر چه بیشتر موفقیت های صدا و سیما باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان رونق تولید، عنوان کرد: همه ما باید در این حوزه پیگیری های لازم را داشته باشیم و در ابتدای سال جاری نامه ای را به دستگاه ها ابلاغ کرده و ۶ محور را مشخص کرده ایم و خواستیم دستگاه ها محور فعالیت های خود در این حوزه ها را مطرح کنند.

فدائی خاطرنشان کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها نیز ایجاد شهر نوآوری در استان کرمان مصوب شده و امیدواریم این شهر در سال آینده افتتاح شود.

وی اظهارداشت: امیدواریم در برنامه دو تا سه ساله، ۱۰ هزار نفر را در این استارت آپ ها مشغول به کار کنیم و هر سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از نخبگان نیز جذب این استارت آپ ها شوند.

استاندار کرمان با اشاره  به این مطلب که بخش عمده ای از آموزش های صدا و سیما در حوزه فیلم و سریال ها محقق می شود، تاکید کرد: صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه عمومی شناخته می شود و باید بتوانیم از ظرفیت آن برای توسعه فرهنگ عمومی و ارتقای آموزش های عمومی استفاده کرد و در ادامه موارد مربوط به توسعه اجتماعی، فرهنگی اقتصادی و محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی، حجاب و عفاف، رونق تولید و برنامه های دستگاه های اجرایی در سال جاری از موضوعات مهمی است که انتظار داریم دستگاه های اجرایی آنها را  با اولویت پیگیری کنند و در این رابطه در نشست های شورای اداری استان از مدیران می خواهیم که درباره آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه ها گزارش دهند و هدف این است که اطلاعات مدیران در این حوزه ها همواره به روز باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در برخی حوزه ها از جمله در فرهنگ ترافیک به نتایج فرهنگی مورد نظر دست نیافته ایم، گفت: صدا و سیما در حوزه های مختلفی از جمله تصادفات و ترافیک که نیاز به فرهنگسازی وجود دارد، ظرفیت بسیار خوبی دارد و با استفاده از این ظرفیت می توان بسیاری از مسائل فرهنگی را برطرف کرد.

فدائی افزود: حوزه اطلاع رسانی و خبر نیز از موضوعات بسیار مهمی است تا مردم در جریان فعالیت ها، اقدامات، روش ها و مسیرهای ایجاد شده قرار گیرند.

وی با تاکید بر این مطلب که در حوزه خبر و اطلاع رسانی، موضوع بسیار مهم این است که خبر موثق، به هنگام، فراگیر و هدایت کننده باشد، گفت:  توقع داریم این خبر و اطلاع رسانی این ویژگی ها را داشته باشد و به مردم و دولت کمک کرده و ارتباط بین دولت و مردم را به خوبی برقرار کند تا بر مبنای این ارتباط، به رفاه عمومی و توسعه خدمت بهتر به مردم دست یابیم.

تحلیل های صدا و سیما  باید بی طرفانه باشد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تحلیل های صدا و سیما از وضعیت موجود جامعه برای برنامه ریزی های آینده بسیار مهم است، گفت: این تحلیل ها باید بی طرفانه و به دور از دیدگاه های فردی و سیاسی باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

فدائی گفت : رضایت نسبی از صدا و سیما ایجاد شده و امیدواریم روز به روز شاهد رضایت بیشتر مردم باشیم و در نهایت منجر به رضایت خداوند شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه از اقدامات مهم صدا و سیمای مرکز کرمان افزایش ساعت پخش برنامه های صدا و سیما از ۱۸ ساعت به ۲۴ بوده است، گفت: در سه سال گذشته سه سریال در صدا  و سیمای مرکز کرمان ساخته شده که از شبکه های سراسری نیز پخش شده است.

احمد علیرمضانی ادامه داد: دو تله فیلم، ۱۰ مستند چهل سالگی انقلاب، ۵۰ قسمت مستند اقتصاد مقاومتی و مجموعه عروسکی ۵۲ قسمتی نیز در این مدت تولید شده است.

وی از انیمیشن به عنوان یک کالای گرانقیمت در صدا و سیما یاد کرد و ادامه داد: در سه سال اخیر ۵۰۰ دقیقه انیمیشین ارائه کرده ایم و به همین میزان نیز در دست ساخت است.

وی گفت: ارتباط بسیار خوبی برقرار شده که با همکاری شبکه های سراسری نسبت به معرفی ظرفیت های استان کرمان اقدامات بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه ۴۰ مستند از سرداران شهید ساخته شده  و مستند مفاخر استان در دست ساخت است، عنوان کرد: جمع خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان که از سوی صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شده و در سطح کشور برتر شده است.

علیرمضانی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ۱۵۰ فرستنده کم قدرت روستایی را ارتقا داده و مرکز آموزش جنوب شرق در کرمان تجهیز شده و به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.