به گزارش ایرنا، آیت الله سید رضا تقوی روز یکشنبه در همایش زکات استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) افزود: اگر بخواهیم سازمان مستقلی برای جمع آوری، مدیریت و هزینه کردن زکات ایجاد کنیم تمام زکات جمع آوری شده را باید صرف هزینه های این سازمان کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح ضعف ها پای کار هستیم، اظهار داشت: مصرف زکات باید ملموس باشد تا مردم اثرات آن را به خوبی مشاهده کنند.
وی تصریح کرد: عملکرد خوب کارکنان کمیته امداد در حوزه جمع آوری و مصرف زکات به نحوی بوده که افرادی که به این نهاد اعتماد نداشتند نیز هم اکنون زکات خود را در اختیار کمیته امداد قرار می دهند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اسلامیت جمهوری اسلامی به اسم نیست بلکه به آن است که احکام اسلامی در این نظام پیاده شود.
آیت الله تقوی اظهار داشت: هر چه این احکام بهتر و جامع تر پیاده شود به اسلامیت نظام کمک کرده ایم و در راستای استحکام پایه های این نظام حرکت کرده ایم تا نظام را از آسیب های احتمالی مصون بداریم.
وی با بیان اینکه زکات را یک امر الهی، ولایتی و حاکمیتی و نیز موضوعی انسانی، عارفانه، سیاسی و اجتماعی می دانیم، تاکید کرد: زکات یک خیر عام است و خیرات و برکات آن عمومیت دارد و اگر این دستور اسلام را اجرایی کنیم ضمن اجرای حکم الهی، به فقرا نیز توجه شده و نیز مسائل تربیتی را پیگیری کرده ایم.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.