به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان حمید خالقی در حاشیه نشست شورای انفورماتیک دادگستری استان کرمان افزود: مرکز مشاوره تلفنی حقوقی به منظور رفع سریع تر مشکلات حقوقی شهروندان توسط کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شد و در این سامانه کارشناسان‎پاسخگوی سئوالات حقوقی شهروندان هستند.
وی به کاربرد این سامانه اشاره کرد و گفت: مشاوره، آگاهی و اطلاع رسانی قبل از تنظیم دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، هرگونه اقدامات حقوقی در زندگی روزمره، اقدام در معاملات ملکی و ثبتی، اقدام حقوقی و تخصصی در اختلافات خانوادگی، عقد قراردادهای ثبتی و حقوقی داخلی و بین المللی و تهیه تمام اسناد تجاری مالی و حقوقی از مواردی است که کارشناسان پاسخ می دهند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: شهروندان می توانند از طریق خط ثابت و بدون نیاز به کد پیش شماره از سراسر استان با این سامانه تماس بگیرند.
خالقی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی حقوقی، راه اندازی ارتباط مجدد بانک ها و اجرای احکام به منظور تسریع در روند اجرای احکام و کنترل تردد ارباب رجوع ها با کارت شناسایی و احراز هویت آنان به منظور مسائل امنیتی و جلوگیری از رفت و آمدهای بیش از حد از دیگر مصوبات این جلسه بود.
** 181 جلسه دادگاه در کرمان به صورت الکترونیکی برگزار شده است
وی بیان داشت: تاکنون 276 جلسه در دادگستری استان کرمان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده است که از این تعداد 181 جلسه در محاکم به صورت الکترونیکی انجام شد که از انتقال متهمین به بیرون دادگاه جلوگیری شد و بقیه هم مربوط به جلسات بین حوزه های قضایی، زندان و آموزشی بوده است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.