به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان کرمان با گرامیداشت هفته پژوهش افزود: پژوهش و تحقیق در دنیا حائز اهمیت است.
وی به سرانه بودجه تحقیقات کشور اشاره کرد و گفت: سهم بودجه های تحقیقاتی از تولید ناخالص ملی در کشور ما نیم درصد است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه تحقیقات یکی از زیربناهای توسعه است بیان داشت: برای توسعه و رسیدن به رفاه نسبی مردم و حل مشکلات جامعه چاره ای جز تحقیق و پژوهش وجود ندارد.
فدایی با اشاره به اینکه در تحقیق و پژوهش تاحدودی عقب هستیم ادامه داد: پژوهشگران برتر باید در رابطه با چرایی پژوهش و تحقیق، مشکلات این مسیر و غیره توضیح دهند تا دیگران از تجربیات آن ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تعداد محققان به نسبت جمعیت جامعه باید افزایش یابد یادآو رشد : امیدواریم محققان در گسترش، توسعه و هدفمند کردن جامعه تاثیر داشته باشند و کارهای تحقیقاتی نیز می توانند به مدیریت استان کمک کنند.
استاندار کرمان موانع اجتماعی، موانع روحی و روانی، نهادینه نشدن پژوهش و تحقیق در بسیاری از سازمان ها، فقر منابع و ‌تسلط نداشتن به زبان های مختلف خارجی، بی اعتمادی و ناامنی محقق، ناآشنایی با روش های نوین علمی، مهاجرت نخبگان به خارج از کشور، فقدان خلاقیت، نبود رابطه بین دستگاه های اجرایی و محققین، نگاه صرف اقتصادی به پژوهش و فقدان مراکز تحقیقات خصوصی را از مشکلات کمبود محقق و پژوهشگر در جامعه عنوان کرد.
مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان کرمان روز دوشنبه با حضور مسئولان و دانشگاهیان استان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.