به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) با استانداری کرمان افزود: باید برای توسعه کرمان تمام ظرفیت ها به کار گرفته شده مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهار داشت: گزارش مثبتی را از مجموعه اقدامات خدمات رسانی به نقاط محروم جنوب استان کرمان دریافت کرده ایم و در مرکز کشور به مسئولان کشوری از جمله ریاست جمهوری گزارش این جهت دهی مثبت در مسیر درست را اعلام خواهیم کرد.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در کمیته امداد پشت نوبتی برای دریافت خدمات نداریم تصریح کرد: این مهم به معنای این نیست که فقیری وجود ندارد بلکه به معنای آن است که تمام افراد مراجعه کننده به این نهاد، تعیین تکلیف شده اند.
وی خاطرنشان کرد: امسال با همکاری سپاه 750 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش و محروم با همکاری سپاه و با استفاده از کمک های مردمی ساخته و در کنار آن 250 واحد دیگر نیز احداث می شود و در صورت انجام این کار، احتمال افزایش سهمیه استان کرمان نیز وجود دارد.
فتاح گفت: نسخه ای برای جنوب استان کرمان با توجه به وضعیت، اقتصاد، تورم و غیره داریم تا از منابع مردمی و دولتی استفاده لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بودجه هشت ماه امسال کمیته امداد از سوی دولت به طور کامل پرداخت شده است، اظهارداشت: نواقص ما در بخش تسهیلات است و جذب تبصره 18 است.
وی خاطرنشان کرد: سهمیه استان کرمان از وام اشتغال توسعه روستایی نیز 118 میلیارد تومان است که 90 میلیارد تومان معرفی و در سامانه بانک ثبت شده و تنها 50 مورد پرداخت شده است که در این زمینه نیز خیلی عقب هستیم.
فتاح با اشاره به اینکه انرژی خورشیدی و نیروگاه های خانگی خورشیدی را از کرمان آغاز کرده ایم گفت: 2 هزار مگاوات طرح انرژی خورشیدی را به کرمان اختصاص دادیم که موجب رضایت بسیاری از خانواده ها شده است و لازم است که در پیشرفت این طرح همکاری بیشتری صورت گیرد.
وی از محمدجواد فدائی به عنوان استانداری امدادگر یاد کرد و گفت: تعیین تعدادی از مدیران کل استان کرمان معین های خانواده های محروم یک اقدام بسیار شایسته است.
وی افزود: مسئولیت مدیریت اجرایی در کرمان، مسئولیت سنگینی است زیرا در کنار امکانات موجودی که در این استان موج می زند، مشکلاتی نیز وجود دارد که باید در راستای رفع آنها اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای این سرزمین امدادگر بوده اند و قبل از اهدای جان خود، مال خود را نیز انفاق کرده بودند، گفت: به بهانه برگزاری کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان، تلاش می شود که به اسم هر شهید، یک مشکل و گره از زندگی خانواده های محروم و نیازمند باز شود.
وی با اشاره به اینکه سبد حمایتی دولت اختصاص یافته و در مرحله اول در اختیار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارائه شده است، گفت: کمیته امداد با مصوبه دولت، میزان این سبدها را به صورت پلکانی تعیین کرده است.
** فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: تعامل بسیار خوب و نزدیکی با کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته ایم و به صورت ماهانه جلساتی برای پیگیری کارهای این حوزه برگزار می شود.
سردار غلامعلی ابوحمزه افزود: در راستای احداث 750 واحد مسکونی تعهد شده، مشکلی نداریم و کارها به خوبی در دست انجام است.
وی اظهارداشت: برگزاری دومین کنگره شهدای استان کرمان نیز پس از 20 سال فاصله از نخستین کنگره، در اسفندماه برنامه ریزی شده و بر اساس فرمایشات رهبری 6 محور کلیدی به عنوان مبنای این کنگره تعیین شده است.
وی با بیان اینکه در راستای محورهای این کنگره، 100 برنامه پیش بینی شده است، عنوان کرد: پس از برگزاری این کنگره، محورهای برگزاری آن تداوم می یابد و در راستای اجرای این کنگره برنامه های حمایتی نیز پیش بینی شده است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.