به گزارش ایرنا، حسین سلامی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جیرفت افزود: آمار قتل در 6 ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 11 مورد به هفت فقره کاهش یافته است.
وی ادامه داد: مسائل خانوادگی و انتقام گیری های شخصی علت بروز قتل های این شهرستان است از این رو خانواده ها باید آموزش مهارت های زندگی را فرا بگیرند.
سلامی تصریح کرد: در دسترس بودن سلاح های غیرمجاز بین مردم و مصرف مشروبات الکلی در بین جوانان عامل مشترک بروز قتل هاست.
دادستان جیرفت مساله آسیب های اجتماعی را یکی از بزرگترین مشکلات جامعه برشمرد و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند مدیران انقلابی در امور فرهنگی هستیم.
وی بر ضرورت تقویت اقدامات فرهنگی و آموزشی در جنوب استان کرمان تاکید کرد و افزود: ناهنجاری های فرهنگی به دلیل کم کاری مسئولان و متولیان امر در چند دهه گذشته است زیرا برای کاهش آسیب در جامعه نیازمند مدیران انقلابی در امور فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم.
سلامی ادامه داد: اقدام عینی، لازمه پیشگیری از وقوع جرم است لذا برگزاری نشست ها و سخنرانی ها کمکی به کاهش آسیب های اجتماعی نمی کند و دستگاه های متولی باید وارد کار شوند.
** لزوم ارائه راهکار برای پیشگیری از قتل
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت نیز گفت: با توجه به اینکه قتل آثار و پیامدهای زیادی بر فرد، خانواده، جامعه و امنیت اجتماعی دارد نیازمند بررسی و شناسایی راهکاری مناسب برای کنترل و پیشگیری است.
احمدعلی انجم روز افزود: افرادی که مرتکب قتل می شوند از فرهنگ و ارزش والای انسانی بی اطلاع هستند و این مساله نیازمند آموزش و فعالیت فرهنگی در جامعه است.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار جرایم بویژه قتل در این منطقه باید کارشناسان امور اجتماعی در خصوص بررسی علل و عوامل قتل در سطح جامعه به کمک دستگاه قضایی بیایند تا راهکارهایی برای کاهش این پدیده شوم شناسایی و معرفی کنند.
وی به مضرات وجود سلاح های غیرمجاز هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین عوامل قتل عمد در این مناطق سلاح های غیرمجازی است که در اختیار مردم قرار دارد.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت اظهار داشت: مسئولان در زمینه آسیب های اجتماعی سطح جامعه باید احساس مسئولیت کنند و در جهت کاهش این آسیب ها تصمیات مقتضی را اتخاذ و به یاری دستگاه قضایی بشتابند.
انجم روز ضمن انتقاد از کم کاری برخی مسئولان فرهنگی منطقه در مسائل فرهنگی، گفت: متولیان امر فرهنگ تلاشی مضاعف در جهت آگاهی مردم منطقه داشته باشند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.