به گزارش ایرنا، افشین شهرکی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاحیه نخستین آموزشگاه صنایع دستی در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در رفسنجان افزود: در این نمایشگاه هنرمندان و سنگ تراشان استان کرمان دستاوردهای خود را در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی مانند عقیق، فیروزه، زمرد، یاقوت و غیره در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.
وی کرمان را یکی از استانهای غنی در زمینه انواع سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی معرفی کرد و گفت: بستر سازی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این راستا از اهداف مهم است که باید ابتدا آموزشهای مهارتی در این زمینه جدی گرفته و حلقه های تولید و بازار فروش و صادرات این کالای ارزشمند تکمیل شود.
وی بیان کرد: سه آموزشگاه سنگتراشی در شهرستان کرمان دایر است که آموزشها و مهارتهای لازم را به علاقمندان ارائه می دهد.
شهرکی کارگاههای کوچک را یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در شهربابک معدن فیروزه وجود دارد و سنگ فیروزه در این شهرستان در کارگاههایی فرآوری و به اقتصاد کمک می شود لذا نیاز است تا این ارزش افزوده در شهرستانهای دیگر این استان نیز ایجاد و کارگاههای سنگتراشی و جواهرسازی راه اندازی و از خام فروشی سنگها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: باید از سوی صندوق کارآفرینی امید حمایتهای مالی لازم در این راستا انجام و به جوانان تسهیلات کم بهره واگذار تا اشتغال پایدار ایجاد و سنگهای قیمتی و جواهرات زینتی به کشورهای دیگر صادر شود.
نخستین آموزشگاه صنایع دستی در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در رفسنجان با همکاری نابینایان این شهرستان با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال با اشتغالزایی برای 66 نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.
رفسنجان با جمعیت بالای 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.