به گزارش ایرنا ،محمد جواد فدایی روز پنجشنبه در گردهمایی مسئولان هیأت های مذهبی استان کرمان، افزود: این هیأت ها به عنوان قدیمی ترین تشکل مذهبی کشور ما در عرصه اجتماعی، فعالیت های مختلفی انجام می دهند و امروزه می توانند در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کمک کنند.
وی با اشاره به لزوم توجه به معنویات در برنامه هیأت های مذهبی، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که جریان معنویت در هیأت های مذهبی فراموش نشود و بهره ای برای آخرت مردم ایجاد شود.
فدایی ادامه داد: برنامه های مذهبی فرصت مناسبی برای تبلیغ دین، ارتقای فرهنگ مذهبی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به وجود مسائل و شبهه های مختلف در سطح جامعه، افزود: سخنرانان و مداحان در هیأت های مذهبی باید به موضوعات روز توجه کنند و به سوالات مختلف موجود در ذهن جوانان پاسخ دهند و در همین ارتباط لازم است مداحان در مرثیه و مداحی های خود، اشعاری پرمحتوا و مفید انتخاب کنند.
وی گفت: بدون شک خاطراتی که در ذهن کودکان از مراسم های مذهبی باقی می ماند، در رفتارآن ها تأثیر گذار است و باتوجه به اهمیت این قضیه، هیأت های مذهبی باید تلاش کنند تا خاطراتی خوب در ذهن کودکان از برنامه های مذهبی نقش ببندد.
فدایی افزود: رعایت شئونات اسلامی و مذهبی در برنامه های مختلف هیأت ها باید به نحوی انجام شود که برنامه ها در شأن ائمه دین و نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و در همین خصوص رعایت مسأله حق الناس و صرفه جویی در ابعاد مختلف بسیار مهم است.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به لزوم دوری از حواشی سیاسی در برنامه های مذهبی، اظهار داشت: مداحان و سخنرانان باید به دور از حواشی سیاسی، مسائلی که منجر به وحدت می شود را در برنامه های مختلف مذهبی بیان کنند.
وی ادامه داد:زیرا که در برنامه مذهبی باید تمامی مردم با هر سلیقه ای حضور داشته باشند و اگر عواملی باعث عدم دستیابی بدین هدف شود نقض غرض است.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.