رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرستان رفسنجان شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از این دستگاه پزشکی گفت : این دستگاه با هزینه یک میلیارد و 560میلیون تومان با همکاری اداره امور مالیاتی و شرکت ملی صنایع مس ایران خریداری شده است.
علی اسماعیلی ندیمی بیان کرد: برای انجام کار فوق ‌تخصصی نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ تری داشتیم لذا این دستگاه تهیه شد تا خدمات جامع تری به بیماران منطقه و شهرها و استانهای همجوار ارائه شود.
وی با اشاره به تعداد بیش از 15 هزار نیروی کارمند در مجتمع مس سرچشمه افزود: از سوی این دانشگاه مطالعه 10 ساله روی کارکنان مس سرچشمه در مرکز کوهورت علوم ‌پزشکی رفسنجان در حال انجام است تا میزان اثر آلایندگی بر سلامت کارکنان بررسی شود که می توان گف برای اولین ‌بار ارتباط خوبی بین بخش درمان، صنعت و پژوهش برقرار شده است.
مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران هم در این آیین با تاکید بر اینکه اگر اخلاص وجود داشته باشد کار پیش می ‌رود اظهار داشت : در سازمان امور مالیاتی مشکلات زیادی وجود دارد اما راه‌ اندازی این دستگاه گام بزرگی بود که برداشته شده است.
حجت الاسلام لطف الله ثقفی افزود: در این شهرستان اگر بخواهید منتظر باشید حرکتی از طرف دولت اتفاق افتد شاید به دلیل بعضی اولویت ‌ها موفق نخواهید شد بنابراین استفاده از سرمایه ها و ظرفیت های منطقه ای و محلی می توان کارهای خوبی را به سرانجام رساند.
فوق ‌تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم گفت: دستگاه ایندوسونوگرافی وارد بدن شده و از داخل بدن سونوگرافی انجام می‌ دهد که در تشخیص و درمان خیلی از بیماری‌ها کمک می ‌کند.
وحید میرزایی بیان کرد: این دستگاه تشخیص‌های پانکراتی و تخلیه راحت کیست پانکراتی را انجام می ‌دهد که دیگر نیاز به جراحی ندارد.
وی ادامه داد: همچنین این دستگاه در تشخیص میزان تهاجم تومور به بافت‌ های اطراف کمک کرده و برحسب آن تصمیم می گیریم که مریض چگونه جراحی شود.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: یک روزی دستگاه سی ‌تی اسکن نداشتیم با همت خیران این شهرستان این دستگاه تأمین شد که از نقاط مختلف کشور کارشان را در رفسنجان انجام می‌ دادند.
حمید شیخ‌ اسدی با اشاره به اینکه کارهای خیلی خوبی می ‌توانیم در استان انجام دهیم و ظرفیت قانونی آن وجود دارد خاطرنشان کرد: این کار امور مالیاتی و همه طیفی که در این کار سهیم بودند خود بیانگر این امر هست که مردم بدانند اگر مالیات می‌ دهند خیرشان برای رفاه خودشان می‌ رسد و انگیزه ‌شان چندبرابر می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی کرمان نیز در این آیین گفت: سال 95 نزدیک به 320 میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده، عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تزریق کردیم که این مبلغ در سال 96 قریب به 477 میلیارد تومان بوده است.
محمد سلمانی عنوان کرد: این خدمت‌ها از محل مالیات‌هاست و پرداخت‌هایی که مس کرده از محل ماده 172 است.
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جمعیت 311 هزار نفری رفسنجان و 37 هزار نفری شهرستان انار را تحت پوشش دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.