به گزارش ایرنا از این تعداد ، 16 طرح در بخش کشکوئیه و سه طرح در بخش مرکزی این شهرستان به بهره برداری رسید.
بخشدار کشکوئیه ،شامگاه چهارشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: 16 طرح شامل مرغداری، آموزشگاه، آسفالت، زیرسازی و جدول گذاری، کارگاه تولید لیوان یکبار مصرف، میدان ورزشی، مسکن مددجویی، استخر پرورش ماهی و کنترل هرزآب دشت احمد آباد در کشکوئیه با اعتبار بالغ بر 66.5 میلیارد ریال افتتاح شد.
علی ملاشفیعی بیان کرد: آموزشگاه 6 کلاسه آیت الله رفسنجانی با زیربنای 400 مترمربع در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و اعتبار هشت میلیارد و 350 میلیون ریال احداث شده است.
وی افزود: مسکن مددجویی نیز با مبلغ 200 میلیون ریال با کمک کمیته امداد و بنیاد مسکن احداث شده ضمن اینکه میدان ورزشی چمن مصنوعی نیز با مساحت یکهزار و 125 متر مربع و مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارگاه تولید لیوان یکبار مصرف نیز که دارای 2 دستگاه تولید لیوان در دقیقه به میزان 120 عدد لیوان با اعتبار 2 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای چهار نفر افتتاح شد.
ملاشفیعی خاطرنشان کرد: همچنین طرح کنترل هرزآب دشت احمدآباد کشکوئیه نیز که یکی از طرح های آبخیزداری است و برای جلوگیری از هدر رفت آبها و نزولات آسمانی و ذخیره این آبها با اعتبار بالغ بر 7 میلیارد ریال احداث شده ،مورد بهره برداری قرار گرفت.
بخشدار کشکوئیه ادامه داد: آسفالت معابر، سنگفرش و جدول گذاری در روستاهای شریف آباد، علی آباد شهید، حسن آباد نواب، علی آباد سادات، حسین آباد و تقی آباد از توابع بخش کشکوئیه نیز با مساحت جمعاً 46 هزار متر مربع و با مجموع هزینه10 میلیارد ریال اجرا و بهره برداری شد.
وی تصریح کرد: استخر پرورش ماهی نیز با ظرفیت هفتهزار قطعه ماهی کپور در استخری به مساحت 900 متر مربع و اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال در روستای علی آباد شهید اجرا شد.
*** سه طرح در حوزه کشاورزی در رفسنجان به بهره برداری رسید
در ادامه افتتاحیه طرح های بخش کشکوئیه،سه طرح نیز در شهر رفسنجان به بهره برداری رسید
به گفته رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان این طرح ها شامل پرورش شتر، مرغداری و آبیاری تحت فشار است.
حسین رضایی بیان کرد: مرغداری 40 هزار قطعه ای در مساحت نیم هکتار به بهره برداری رسید که 120 میلیون تومان تسهیلات و 450 میلیون تومان هم آورده شخصی بوده است.
وی تصریح کرد: طرح 23 هکتاری از باغات پسته نیز با اعتباری بالغ بر 340 میلیون تومان اجرا شده که 160 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 180 میلیون تومان هم آورده شخصی در این طرح هزینه شده است.
طرح پرورش شتر نیز در زمینی به مساحت یک هکتار اجرا شده که ظرفیت پرورش 2500 نفر شتر را دارد و اعتباری بالغ بر 360 میلیون تومان برای اجرای این طرح صرف شده است.
رفسنجان دارای بخشهای کشکوئیه، نوق و مرکزی است.
بخش کشکوئیه بیش از 23 هزار نفر جمعیت دارد.
رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.