به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند پنجشنبه شب در کارگروه اشتغال که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استانداری برگزار شد؛ افزود: اینکه وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه ، بانک مرکزی، و وزارت کار متولی تسهیلات مناطق روستایی هستند مشکل ایجاد کرده است.
بازوند ادامه داد: سامانه کارا نیز مشکلاتی در خصوص هماهنگی با بانک ها ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی جزو چند استان اول کشور هستیم، افزود: کار با فشار زیادی به پیش می رود و انرژی زیادی برای این موضوع گذاشته می شود.
بازوند بر رفع مشکلات این طرح تاکید کرد و گفت: هنوز صندوق ضمانت تعاونی ها در این حوزه مشخص نشده است.
او ادامه داد که این طرح در بخش کشاورزی و نیز سایر بخش ها نیاز به بازنگری دارد ضمن اینکه حرکت بدنه بانک ها نیز در پرداخت تسهیلات کند است.

** تسهیلات اشتغالزایی روستایی باید به اهلش برسد
سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: در کشور شرایط سختی داریم و وضعیت نسبتا بحرانی است و طبق خواسته رییس جمهوری باید به صرفه جویی ، سخت کوشی و برنامه ریزی درست برای رسیدن به هدفهایمان توجه جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در توزیع تسهیلات اشتغالزایی روستایی باید با سرعت و کیفیت عمل شود و این اطمینان حاصل شود که این پول ها به اهلش می رسد و منجر به اشتغال پایدار می شود.
او به توجه مسئولان کشور به 11 استان مرزی اشاره کرد و گفت: از 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده 30 درصد طبق ابلاغیه متمرکز نگه داشته می شود.
کلانتری ابراز امیدواری کرد که در طرح های ملی استان ها، کرمانشاه سهم بیشتری ببرد.
او به مسئولان استان توصیه کرد که باید طرح های ملی را تقویت کنید.
وی همچنین از انتصاب یک مدیر برای هر 2 استان به منظور پیگیری این طرح خبر داد.
کلانتری در ادامه در خصوص بحث ضمانت نامه های تعاونی و غیرتعاونی گفت: برای این تسهیلات 2 ضامن به اضافه یک سفته لازم است.
به گفته وی صندوق ضمانت تعاون تا 80 درصد وام متقاضیان را ضمانت می کند.
کلانتری در پایان بیان داشت: پرداخت این تسهیلات تا 12 درصد بر مشکلات اقتصادی تاثیر دارد؛ او تاکید کرد که باید با مردم بیشتر گفت و گو کرد و با در اختیار قرار دادن اطلاعات شفاف آنها را در جریان محدودیت ها قرار داد.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.