رضا رحیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید سرزده از اجرای طرح اصالت هویت بر خط در بانک های کرمانشاه به خبرنگار ایرنا افزود: در این بازدید بسیاری از بانک ها طرح اصالت هویت برخط را اجرایی کرده ولی تعدادی از بانک به ویژه بانک های خصوصی به دلیل عدم صدور ابلاغیه از بانک مرکزی شان این طرح را هنوز عملیاتی نکرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد: همه بانک ها ظرف 2 هفته آینده باید طرح اصالت هویت برخط را اجرا کنند اگرنه استانداری آنها را به وزارت کشور معرفی می کند.
رحیمی همچنین از صدور کد شناسه و کاربری برای 18 دستگاه اجرایی استان برای اتصال به سامانه ثبت اطلاعات افراد در ثبت احوال استان خبر داد و گفت: بزودی در راستای اجرای طرح اصالت هویت برخط، همه ادارات استان کد و شناسه دریافت می کنند.
وی اجرای طرح اصالت هویت برخط را یکی از زیرساخت های دولت الکترونیکی دانست و گفت: با راه اندازی سامانه برخط کد کاربری و یوزر و پسورد به دستگاه ها ارائه می شود تا اطلاعات سجلی و هویتی افراد قابل رصد باشد.
وی در ادامه مزیت راه اندازی این سامانه را کاهش قابل توجه هزینه ها، رفت و آمدها و کاهش مراجعات به دستگاه های اجرایی که یکی از شاخصه های مهم احترام به ارباب رجوع است، برشمرد.
وی با بیان اینکه هیچ یک از ادارات و بانک ها حق ندارند بابت استعلام هویت، از مردم وجهی دریافت کنند، گفت: بزودی بسیاری از خدمات اداری مثل انجام کارهای بانکی که اکنون از طریق نرم افزارهای گوشی همراه انجام می شود، به صورت آنلاین و از طریق سامانه هویتی صورت می گیرد.
رحیمی، مزایای دیگر طرح اصالت هویت بر خط را سهولت در خدمت رسانی به مردم، افزایش رضایت شهروندان، کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی، کمک به پیشگیری و مقابله با جعل اسناد هویتی، شفاف‌ سازی و جلوگیری از فساد اداری اعلام کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.