به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این افراد از استاندار خواستند از ادارات و دستگاه های دولتی بخواهد نیازهای ادارات را از واحدهای تولیدی استان تهیه کنند.

** 2 هزار و 800 تعاونی فعال در استان
رئیس اتاق تعاون کرمانشاه در این دیدار، تعداد تعاونی های استان را چهار هزار مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 800 تعاونی فعال و یک هزار و 200 تعاونی راکد است.
غفار محمدی با اشاره به اینکه تلاش فراوانی برای احیای واحدهای راکد کرده ایم ، از استاندار کرمانشاه خواست برای فعال کردن این واحدها، تعاونی ها را کمک کند.
او با اشاره به اینکه بخش تعاون 25 درصد اقتصاد کشور را در دست دارد، گفت: تعاونی های استان کرمانشاه در همه زیربخش های اقتصادی و تولیدی حضور دارند.
وی با بیان اینکه تعاونی های استان با مشکلات فراوانی روبرو هستند از استاندار خواست با حمایت از این تعاونی ها زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان را فراهم نماید.

** مکان و تسهیلات نیاز بانوان کارآفرین
دبیر کمیسیون بانوان اتاق تعاون کرمانشاه نیز در این نشست خواستار حمایت جدی از بانوان کارآفرین استان شد و گفت: بانوان کارآفرین فراوانی در بخش تعاونی در استان داریم که اگر حمایت شوند می توانند شغل ایجاد کنند.
مژگان شهبازی اظهار داشت: تعاونی بانوان توان پرداخت اجاره بهای مکان را ندارند و از این رو انتظار داریم مسئولان از محل اماکن بلااستفاده، مکانی را در اختیار ما برای فعالیت قرار دهند.
وی همچنین خواستار اعطای تسهیلات چهار درصدی به کارآفرینان شد و گفت: این تسهیلات می تواند بخشی از مشکلات مالی تعاونی ها را برطرف کند.
وی همچنین با بیان اینکه در استان کرمانشاه پوشاک با کیفیت و با قیمت مناسب از سوی تعاونی ها تولید می شود، از استاندار کرمانشاه خواست دستور دهد که ادارات و سازمان ها نیازهای پوشاک خود را از محل تولیدات این تعاونی ها تامین کنند.

** قوانین دست و پاگیر مانع توسعه کسب و کار
مدیرعامل شرکت شیرین غزل روانسر نیز در این جلسه به مشکلاتی از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و برخی قوانین دست و پاگیر دیگر به عنوان موانع توسعه کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: این موانع اجازه نفس کشیدن به تولیدکنندگان را نمی دهند.
محسن قنبری نیا، خواستار برگزاری جلسات مستمر با تولیدکنندگان برای رفع مشکلات حوزه تولید شد و افزود: مشکلات تولیدکنندگان باید از زبان خود آنها مطرح شود و از آنها برای ارائه راهکار و رفع مشکل نیز کمک خواسته شود.
او پیشنهاد برگزاری تور گردشگری صنعتی را به مدیران داد و از استاندار کرمانشاه خواست به عنوان مسئول ارشد استان از واحدهای تولیدی بازدید کند و مشکلات آنها را از نزدیک مشاهده نماید.
وی همچنین گفت: محصولات بسیار خوبی در برخی از بخش ها در استان تولید می شود اما متاسفانه ادارات و سازمان های دولتی محصولات استان را خریداری نمی کنند.

** بخش تعاون ظرفیت بالایی دارد
استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت بسیار پویایی در بخش تعاون استان وجود دارد، گفت: انگیزه تعاون گران و علاقه مندی و دلسوزی آنها به مدیران روحیه می دهد.
هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه کرمانشاه، استانی ثروتمند است، افزود: بخش زیادی از این ثروت نیروی انسانی توانمند و کارآمد آن است که می توانند در توسعه استان نقش موثری ایفا نمایند.
وی با پیشنهاد برگزاری جلسات با تعاون گران به صورت فصلی موافقت کرد و گفت: در هر جلسه ای از مدیران دستگاه های مرتبط نیز دعوت شود و مشکلات با حضور آنها مطرح و بررسی شود.
وی همچنین گفت که از واحدهای تولیدی استان بازدید می کنم و همه مشکلات را به مدیران مربوطه در راستای رفع آنها ارجاع می دهم.

** مشکلات اقتصادی استان را آسیب شناسی کرده ام
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در مدت هشت ماه حضورم در استان مشکلات اقتصادی را آسیب شناسی کرده ام، گفت: باید آسیب ها و بختک هایی که روی اقتصاد استان خوابیده است را برداریم.
بازوند افزود: شاید این بختک پرسنل دولتی باشند که باید هرچه مانع بر سر توسعه استان و اقتصاد آن باشد را برداریم.
وی به ساختار اداری پیچیده و دست و پاگیر استان نیز اشاره کرد و گفت: عبور از سد اداری کار خیلی سختی است و بانک ها و دستگاه های دولتی هم برای حمایت از تولید بهانه می آورند.
وی افزود: به دستگاه های دولتی یادآوری می کنم که حتما از تولیدات استان استفاده کنند.
وی اظهار داشت: مسایل و مشکلات تعاونی ها از طریق اتاق تعاون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شود تا برای رفع آنها تصمیم گیری کنیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت با 21/6 درصد نرخ بیکاری در صدر استانهای کشور قرار دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.