به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در جلسه شورای اوقات فراغت دانش آموزان افزود: این پایگاه ها ظرفیت جذب 30 هزار نفر از جوانان و نوجوانان شهر و روستای شهرستان کرمانشاه را خواهند داشت.
وی همچنین از افتتاح و تجهیز چند خانه ورزشی روستایی در ایام تابستان با کمک سازمان ورزش و جوانان برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان روستاها خبر داد.
رنجبر با بیان اینکه توجه به مسائل جوانان و نوجوانان جز اولویت های کاری باید باشد، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان خودشان بهترین مشاور برای حل مسائل مرتبط به این قشر هستند و بهترین کار نیز مشارکت دادن آنها در امور است.
فرماندار کرمانشاه در ادامه از مدیران ادارات شهرستان خواست حتما یک مشاور جوان نخبه مرتبط با حوزه اداری را به صورت افتخاری داشته باشند و از نزدیک آنها را با روال کار آشنا کنند.
رنجبر همچنین آسیب شناسی برنامه های اوقات فراغت سالیان گذشته را برای برنامه ریزی بسیار ضروری خواند، افزود: اگر برنامه های اوقات فراغت گذشته ما در این حوزه موفقیت آمیز بود، پس چرا با این همه مشکلات اجتماعی روبرو هستیم.
او تجدید نظر در روش های غلط گذشته، برگزیدن روش های نوین در کلاس های آموزشی و فرهنگی، برگزاری کلاس های خودمراقبتی و تاب آوری را مهم ترین راه پیشگیری از معضلات اجتماعی عنوان کرد.
رنجبر، جذب نوجوانان و جوانان را با گشاده رویی و خوش رفتاری یکی از مهم ترین راهکارها برای تاثیرگذاری مثبت کلاس ها مختلف هنری، فرهنگی، ورزشی، کارآفرینی و علمی دانست.
او در پایان مسئله جوانان و نوجوانان را فقط مختص دولت ندانست، گفت: همه از شهرداری، نهادهای خصوصی بویژه خانواده ها باید در زمینه پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مشارکت و فعالیت پررنگ داشته باشند.
شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.