به گزارش ایرنا، هادی ملکشاهی روز سه شنبه در نشست خبری که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: مودیان مالیاتی باید نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه الکترونیکی از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام کنند تا از معافیت پایه مالیاتی به میزان 180 میلیون ریال بهره مند شوند.
وی با تاکید براینکه ثبت اظهارنامه خارج از سیستم قابل پذیرش نیست، ادامه داد: مودیان باید قبل از تسلیم اظهارنامه از وضعیت تکمیل کد اقتصادی مطلع شوند که اگر این کد از وضعیت 45 کمتر باشد سامانه ای که اظهارنامه تسلیم می شود با خطا مواجه خواهد شد.
ملکشاهی ادامه داد: به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه برخی از مودیان گروه سوم موضوع ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 96 حداکثر 10 برابر موضوع ماده 84 باشد می توانند مالیات قطعی سال 96 خود را با افزایش پنج درصد نسبت به مالیات قطعی سال 95 پرداخت کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: صاحبان وسایل نقلیه عمومی مسافری، باری، ماشین آلات راهسازی و صنعتی مشمول مالیات مقطوع شده و باید برای تکمیل اظهارنامه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
ملکشاهی ادامه داد: اشخاص حقیقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه باشند در صورت عدم انجام تکلیف، علاوه بر عدم برخورداری از معافیت پایه و هرگونه تسهیلات، مشمول جریمه غیرقابل بخشش معادل 30 درصد مالیات متعلق خواهند شد.
وی از وجود 39 هزار نفر مودی مالیاتی در بخش اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل براساس اظهارنامه‌های سال گذشته خبر داد و افزود: درآمد مالیاتی هراستان با توجه به شاخص اقتصادی آن مشخص خواهد شد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.