به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز شورا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید طرحی جامع به منظور توسعه شهرهای استان تدوین کنیم تا راه پیشرفت شهرها و روستاها تدوین شود.
وی با بیان اینکه در زمان سند توسعه شهرها و روستاها باید امکانات مالی و نظرات اعضای شورای شهر را در نظر بگیریم، افزود: طرح تفصیلی کرمانشاه تصویب شده اما هنوز هم در حال اصلاح آن هستند که نشان دهنده ضعف عملکرد مصوبان این طرح است.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه توضیح داد: نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا دقت لازم ‌را داشته و نیازهای مردم را در کارهای خود مدنظر داشته باشید.
سالاری ادامه داد: باید ضوابط و طرح های محلی که شوراها تصویب می کنند در راستای قانون و اختیارات شوراها باشد.
وی یادآور شد: شوراها و منتخبان مردم باید به وظیفه نظارتی خود به خوبی عمل کنند و وارد کار اجرا نشوند، اگر‌ ما وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و در کار دیگران دخالت نکنیم جامعه ای توسعه یافته خواهیم داشت.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه یادآور شد: باید در اجرای طرحها و پروژه های شهری اولویت را به برنامه هایی بدهیم که برای استان اشتغالزایی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه مدیریت سیستم شهری و روستایی نیازمند برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت است، گفت: باید تجربیات شوراها به دوره های بعدی منتقل کرد تا دچار سیکل تکرار نشویم.
پنج هزار و 100 نفر در استان کرمانشاه هم اکنون عضو شوراهای اسلامی شهر روستاها هستند که صد نفر از آنان را زنان تشکیل می دهند.
از این تعداد سه هزار و 11 نفر به تازگی‌ وارد شوراهای روستاها شده اند.
استان کرمانشاه با یک میلیون و 952 هزار و 434 نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.