به گزارش خبرنگار ایرنا، محبت جمالی نیا سه شنبه شب در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سرپل ذهاب برگزار شد ، افزود: با توجه به تعداد زیاد آسیب دیدگان زلزله ، سرپل ذهاب نیازمند ایجاد بیمارستان تامین اجتماعی برای خدمات رسانی به مردم است.
وی اظهار کرد: بازگشایی بازارچه تیله کوه با توجه به از دست رفتن فضای کسب و کار و بیکار شدن بسیاری از جوانان به ویژه در جریان زلزله اخیر ، می تواند امید آفرین و گره گشای مشکلات مردم باشد.
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب ، ناپایداری منابع آب را از مشکلات اساسی این شهرستان بیان کرد و اضافه کرد که این معضل هنگام وقوع پس لرزه ها تشدید می شود و از این نظر باید در برنامه ریزی آینده شهر، ایجاد منابع آب پایدار مدنظر قرار گیرد.
جمالی نیا اظهار داشت: هم اکنون 523 چشمه سرویس بهداشتی و 444 دوش حمام در سطح شهر و یک هزار و 28 چشمه سرویس بهداشتی و 918 دوش حمام در روستاهای سرپل ذهاب جانمایی و نصب شده است.
وی بیان کرد: 2 مقوله حفظ سلامت و اسکان زلزله زدگان برای بازگشت به منازلشان و آرامش در اولویت است و از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم استفاده می شود.
وی گفت: در راستای تامین اعتبار نوسازی مدارس مشکل داریم و تحقق این مهم نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس است.
عضو کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از حضور شبانه روزی مسئولان استانی و شهرستانی در پیگیری امور زلزله زدگان گفت: حفظ امنیت ، همدلی مردم و سلامت اجتماعی جامعه در این مدت قابل قبول بوده است.
شهباز حسن پور افزود: ماحصل و برآیند نظارت بر نهادها در حوزه اختیارات ، وظایف آنها و ارزیابی عملکرد دستگاهها در خدمات رسانی به زلزله زدگان در قالب گزارش عملکرد در صحن مجلس قرائت خواهد شد.
وی ادامه داد: عمق تخریب و آسیب های ناشی از زلزله در سرپل ذهاب بسیار بیشتر است ، به نحوی که این شهرستان اکنون به یک کارگاه ساختمان سازی تبدیل شده است و بر همین اساس ضرورت دارد با توجه و اهتمام ویژه در بحث بازسازی مناطق زلزله زده ورود کرد.
وی اضافه کرد: ارائه خدمات عمومی به زلزله زدگان مناسب است و ادامه این روند امیدوار کننده می باشد و باید تلاش کنیم از تهدید زلزله یک فرصت بسازیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/7399/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.