محمدرضا امیریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این عیدی شامل خانوارهایی می شود که براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحدهای مسکونی تخریب شده آن ها، احداثی نوع یک و یا 2 باشد.
وی افزود: پرداخت عیدی به خانوارهای زلزله زده که شرایط آن را دارا هستند از هفته قبل آغاز شده و تا فردا (یکشنبه) ادامه پیدا می کند.
امیریان یادآوری کرد: این عیدی که حدود 100 میلیارد ریال می شود، از محل 600 میلیارد ریال کمک های مردمی که از طریق پایگاه های جمعیت و حساب 99999 هلال احمر جمع آوری شده، صورت می گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین پس از تعطیلات نوروز 24 هزار خانوار تجهیزات منزل مانند فرش، یخچال و کولر دریافت می کنند.
وی گفت: قرار است به هر یک از این خانوارها 2 تخته فرش، یک دستگاه یخچال و یک دستگاه کولر اهدا شود.
امیریان افزود: این لوازم منزل از محل 500 میلیارد ریال کمک های باقیمانده مردمی تهیه و در اختیار زلزله زدگانی که منزل آن ها احداثی نوع یک است، قرار می گیرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.