به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه کنگاور روز سه شنبه در این مراسم گفت: کاشت هر اصله درخت احیاء حیات است و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگان است.
حجت الاسلام علی محمد لروند با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بر حفظ و حراست از اراضی منابع طبیعی و درختان تاکید کرد و اظهار داشت: بستر حیات را فضای سبز فراهم می‌کند و در دین مبین اسلام نیز به کاشت درخت بسیار سفارش شده است.
امام جمعه کنگاور با اشاره به اینکه کاشت و نگهداری از درخت به منزله عبادت است تصریح کرد: کاشت درخت باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
لروند افزود: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگان است و مردم باید علاوه بر حفظ جنگل ها و منابع طبیعی موجود در زمینه کاشت درخت همت بگمارند.
وی با تاکید بر اینکه کاشت نهال باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود یادآور شد: جنگل ها، مراتع و حتی حیوانات سرمایه های ملی هستند که باید از آنها مراقبت و نگهداری کرد.
وی به اهمیت درختکاری و منابع طبیعی در دین اسلام که بارها بر آن تاکید شده اشاره و درخت را از جمله موارد دارای پاداش اخروی و باقیات الصالحات عنوان کرد.
شهردار کنگاور نیز در این مراسم گفت: فرهنگ کاشت درخت در جامعه باید نهادینه شود.
رامین صادقی با تاکید بر اینکه کاشت درخت بسترسازی برای توسعه فضای سبز است، افزود: جنگل‌ها و درختان به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه های حیات بخش بشر، جایگاه انکارناپذیری در تأمین رفاه، آسایش و سعادتمندی جوامع بشری دارند.
شهردار کنگاور بر حفظ و احیای درختان و فضای سبز شهرستان تاکید کرد و افزود: امیدواریم شهروندان با توجه به اهمیت حیات طبیعی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در سال‌های آتی شاهد توسعه فضای سبز و توجه بیشتر مردم و مسئولان به این امر مهم باشیم.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.