به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری کرمانشاه در هفته گذشته حضور رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی بود که وی در این حضور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کشفیات انواع مواد مخدر در کرمانشاه 132 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
سرهنگ علیرضا دلیری با بیان اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون 2 هزار و 447 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه از سوداگران مرگ‌ کشف شده است، ادامه داد: در این مدت پنج هزار و 952 نفر توزیع کننده مواد مخدر در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر و 39 باند بزرگ هم در این زمینه شناسایی و منهدم شده اند.
وی به اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 280 مرحله طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان کرمانشاه اجرا شده است.

**اجازه ندهیم گرانی کام مردم را در نوروز تلخ کند
استاندار کرمانشاه گفت: مسئولان مربوطه باید بر بازار نظارت داشته باشند و اجازه ندهند گرانی اقلام در آستانه نوروز کام مردم را تلخ کند.
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تنظیم بازار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: جهاد کشاورزی و تعاون روستایی برنامه خوبی برای تامین میوه و دیگر اقلام مورد نیاز مردم در ایام نوروز دارند که باید اجرایی شود.
وی تاکید کرد: تحت هر شرایطی نباید اجازه دهیم موضوع اقلام مورد نیاز مردم در ایام ‌نوروز افزایش قیمت داشته باشند.

**سرمایه گذاری دشمنان بر روی فکر و اندیشه ملت ایران است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دشمن قبل از هر چیز با فکر واندیشه ما کار دارد و قبل از تکیه بر ذخایر و معادن ما بر روی افکار وعقایدمان سرمایه گذاری کرده است.
آیت الله مصطفی علما در همایش تکریم از روحانیون شهرستان پاوه، بینش و بصیرت را برای روحانیت ضروری دانست و افزود: علم و آگاهی روحانیت هر چه بیشتر باشد جامعه از آن بهره بیشتری می برد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تیزبینی، ریز بینی، عمیق فکر کردن، هوشیاری، ثابت قدم بودن و آینده نگری را حائز اهمیت دانست و گفت: همین هوشیاری و در صحنه بودن ماست که حدود 40 سال است دشمنان را آزار می دهد.

**اقتدار صنعت نظامی- دفاعی کشور مرهون حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی است
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد، گفت: این اقتدار به ویژه در صنعت نظامی و دفاعی کشور مرهون حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی است.
سردار محمدحسین سپهر در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات دانشگاه رازی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران جایگاه شانزدهم تولید علم را در دنیا دارد و از نظر سرعت علم، مقام دوم دنیا را داریم.
وی برخورداری از دانش سرشار و قدرت امنیتی دفاعی را دو پایه قدرتمند برای هر جامعه دانست و بیان کرد: اقتدار صنعت نظامی دفاعی و امنیتی در نتیجه حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی بوده است.
سپهر با بیان اینکه دانش هوافضای جمهوری اسلامی ایران دانش اول منطقه است، گفت: دانش هوافضای ما دانش سیزدهم دنیاست و ما در دانش پزشکی جزو 10 کشور برتر دنیا و در فناوری نانو هشتمین کشور دنیا هستیم.

**صادرات یک میلیارد دلاری کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادرات یک میلیارد و 782 میلیون و 372 هزار و 958 دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان بهمن از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه خبر داد.
خلیل حیدری با بیان اینکه این میزان کالا به وزن سه میلیون و 952 هزار و 47 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد 9 درصدی داشته است.
وی افزود: از این میزان صادرات، 832 میلیون و 661 هزار و 583 دلار با وزن 2 میلیون و 312 هزارو 451 تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
حیدری ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت 949 میلیون و 711 هزار و 375 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 639 هزار و 596 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 16 درصد و از حیث ارزش نیز 19 درصد افزایش داشته است.

**قرارداد ساخت 12واحد آموزشی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب منعقد شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قرارداد ساخت 12 باب واحد آموزشی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب منعقد شده است، اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال عملیات اجرایی این مدارس پایان یابد و برای سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد.
رضوان حکیم زاده در جریان سفر به شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه بازسازی مدارس، افزود: کار مرمت بسیاری از مدارس آسیب دیده سرپل ذهاب که از نوع تعمیری است به اتمام رسیده است.
وی اظهار کرد: همچنین در زمینه ساخت مدارس تخریبی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته است.

**معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه معرفی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در مراسمی با حضور استاندار در سرسرای تدبیر استانداری معرفی شد.
'مجتبی نیک کردار' پس از چهار سال و 9 ماه با صندلی معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه خداحافظی کرد و مهرداد سالاری جای او را گرفت.
نیک کردار از خرداد سال 93 معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بود.

**بیش از 5300 پرونده در حوزه تخلفات کالا و خدمات کرمانشاه تشکیل شده است
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن، پنج هزار و 318 پرونده تخلفاتی در حوزه کالا و خدمات استان تشکیل شده است.
داریوش جودکی در نشست مشترک با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اظهار کرد: سه هزار و 52 مورد از این پرونده ها در راستای درج نکردن قیمت تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه اگر اصناف به این مسئله توجه کنند پرونده های تشکیل شده بسیار کاهش خواهد یافت گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی با 631 مورد و کم فروشی با 291 مورد، به ترتیب دومین و سومین عامل تشکیل پرونده های تخلفاتی در حوزه کالا و خدمات هستند.
جودکی در پایان با اشاره به راه‌اندازی سامانه 135 تعزیرات حکومتی گفت: این سامانه به شکایات مردمی رسیدگی می کند و همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف همکاران ما را مطلع کنند.

**تراکم کاری مرز مهران با بازگشایی مرز خسروی کاسته می شود
رییس ستاد اربعین و معاون امنیتی وزیر کشور گفت: اگر مرز خسروی بازگشایی شود از تراکم کاری مرز مهران کاسته می شود و هر 2 ‌مرز به شکل مطلوب‌ تری قابل مدیریت هستند.
حسین ذوالفقاری در نشست ستاد اربعین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: ما برای بازگشایی مرز خسروی با طرف عراقی توافق کرده بودیم و تمام کارهای زیربنایی انجام شده بود که متاسفانه به دلیل مشکلات در طرف عراقی این مرز باز نشد.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه حداقل در زمان اربعین میزبان بیش از یک میلیون 500 هزار نفر زائر ‌خواهد بود، گفت: هدف ستاد اربعین کشور تقویت ستادهای استانی و حمایت از آنها است.
رییس ستاد اربعین کشور اعلام کرد: سال گذشته 2 میلیون و 30 هزار روادید و امسال 2 میلیون و 300 هزار روادید برای زایران صادر شد.

**وحدت و برادری نیاز ضروری امروز جامعه است
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، وحدت و برادری و عدم ورود به مسائل کم اهمیت اختلافی را در بین مردم و مسئولان، ضرورت امروز جامعه دانست.
ماموستا ملامحمد محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شافعی از مسئولان استان خواست در تصمیم گیری های خود مراقب باشند که حفظ وحدت و اجرای عدالت در تقسیم منابع مالی و پروژه های صنعتی را در تمام مناطق استان مدنظر داشته باشند.
او در ادامه خطبه های خود به شرافت و کرامت انسان در اسلام اشاره کرد و حفظ کرامت و آبروی انسان را از وظایف توجیه شده در اسلام دانست.
خطیب اهل سنت کرمانشاه همچنین تهمت و افترا و دستاویز قرار دادن آبرو و شخصیت افراد را برای رسیدن به اهداف را تجاوز به حرمت افراد دانست و تاکید کرد که باید با این رویه ناپسند که عده ای اخیرا به آن مشغول شده اند باید برخورد قانونی شود.

**برقراری عدالت اسلامی، ناهنجاری و نابرابری را از بین می برد
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: برقراری عدالت اسلامی، ناهنجاری و نابرابری را از بین می برد و باید فاصله با این آرمان الهی و انسانی بسیار کاهش یابد.
آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: عدالت اجتماعی، آرمانی انسانی است که باید در جامعه محقق شود چرا که پروردگار به تحقق آن نیز فرمان داده است.
وی با تاکید براینکه تحقق عدالت اجتماعی یکی از پایه های دین اسلام و یکی از علل وقوع انقلاب اسلامی است، افزود: برقراری عدالت اجتماعی موجب توسعه همه جانبه جامعه می شود که نباید از این ارزش الهی غفلت کرد.
امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر رعایت تقوای الهی در جامعه، به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و ادامه داد: مادران ایرانی و اسلامی با الگوگیری از این بانوی بزرگوار، توانسته اند فرزندانی رشید تربیت کنند که برای دفاع از این مرز و بوم از جان و مال خود بگذرند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.