اسکندر زند روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح های بخش کشاورزی در قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و ترویج کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ تکنولوژی در این بخش، از وظایفی است که هم اکنون به طور جدی در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: ورود فن آوری بخش کشاورزی به داخل کشور و ترویج آن از سوی شرکت های دانش بنیان، هم اکنون در دستور کار است.
وی بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته هم اکنون در حوزه آبیاری بخش کشاورزی، به برترین تکنولوژی های روز دنیا دست خواهیم یافت و در بحث نهال و بذر نیز از ظرفیت های بین المللی استفاده کرده ایم که این مهم به سه برابر افزایش یافته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهارداشت: همچنین در حوزه آبزی پروری و معرفی گونه های برتر داخلی، دانش و مبانی پرورش ماهیان در قفس و در زمینه واکسن و سرم طیور و دام نیز به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم.
زند اضافه کرد: هم اکنون یک هزار محقق با مجموعه مراکز خدمات اطلاعات ارتباط برقرار کرده اند و جریان انتقال دانش از طریق این محققان انجام می شود.
وی با بیان این که همچنین اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین نیز از طریق مراکز دانش بنیان هم اکنون در دستور کار است، گفت: باید در زمینه نژادهای بومی بیشتر کار کنیم تا از فرسایش ژنتیکی نژاد دام های بومی ، جلوگیری شود.

**افتتاح طرح بخش کشاورزی در سرپل ذهاب
در دهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با حضور دکتر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مسئولان استانی، احداث و بازسازی کانال آبرسانی روستای آب گرم سرپل ذهاب به طول 80 متر به بهره برداری رسید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه آیین افتتاح، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که با اجرای این طرح، مشکل کمبود آب کشاورزی یک هزار و 500 متر از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب رفع شد.
اسکندر زند، با بیان اینکه این کانال در اثر زلزله اخیر تخریب شده بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با عقد قرارداد با شرکت پیمانکار، اجرای این طرح را در یک ماه اجرایی کرد.
این مقام مسئول مشخصات این طرح را 80 متر طول با ارتفاع یک و 2 دهم متر همچنین با 4 متر ارتفاع سنگچین از بستر خاکی با عرض 5 متر در لایه زیرین اعلام کرد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 35 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
7079/3012/7399/8066 خبرنگاران:نازنین باباخانی و سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.