به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت استان با موضوع بررسی مشکلات بهداشتی مناطق زلزله زده استان، افزود: متاسفانه عده ای با انتشار اخبار کذب به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه هستند و مرتب اخبار و آمار کذبی از خودکشی و مرگ در اثر سرما در مناطق زلزله زده منتشر می کنند.
وی با بیان اینکه زلزله اخیر اتفاق بسیار دردناکی بود که شدت آن نسبت به زلزله های قبلی بیشتر بود، گفت: تا قبل از این، زلزله بم با قدرت 6/6 ریشتر شدیدترین زلزله بود که حدود 200 روستا را تخریب کرد اما زلزله کرمانشاه باشدت بیشتری اتفاق افتاد و به 10 شهرستان و بیش از یک هزار و 900 روستا خسارت وارد کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: این زلزله سهمگین باعث خسارات سنگینی شد، اما در عرصه مدیریت و رسیدگی به مسائل و مشکلات نسبت به موارد قبلی خیلی بهترعمل شده است و همه مسئولین در راستای بهبود شرایط تلاش می کنند و هر دستگاهی که در انجام وظایف خود کوتاهی کند از آن نمی گذریم.
الهی تبار افزود: ما منکر کمبودها نیستیم اما باید قبول کنیم در شرایط طبیعی قرار نداریم چرا که زلزله خسارات و مشکلات فراوانی به بار آورده است و همه تلاش می کنند از بار این مشکلات بکاهند.
وی یادآور شد که در اولین روزهای وقوع زلزله شاهد حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، رئیس قوه قضائیه و مدیران و مسئولان کشوری بودیم که هرکدام دستورات بسیار خوبی برای حل مشکلات زلزله زدگان دادند که بسیار خوب و اثرگذاربود.
وی افزود: هیات دولت ظرف کمتر از 48 ساعت مصوبات خوبی داشت که سریع ابلاغ شد و تخصیص یافت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.