دکتر کبری طلیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم رضائی چند روز پیش در کرمانشاه دچار خونریزی عروقی می شود که متاسفانه این موضوع منجر به سکته مغزی و فوت او می گردد.
وی اظهار کرد: پیکر این جوان 31 ساله کرمانشاهی برای انجام روند اهدای عضو 2 روز پیش به تهران منتقل شد و 2 کلیه و کبد این مرحوم به نیازمندان اهدا شد.
به گفته وی، پیکر این جوان امروز یا فردا در کرمانشاه به خاک سپرده می شود.
مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با بیان اینکه امسال تاکنون 13 مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه داشته ایم، گفت: از این تعداد 10 مورد اهدا مربوط به شهر کرمانشاه و سه مورد مربوط به شهرستان ها بوده است.
دکتر طلیعی با بیان اینکه 13 اهدا کننده عضو در استان اغلب جوان بودند، گفت: از سن 15 سال تا 50 سال در میان اهدا کنندگان عضو استان دیده می شود.
به گفته او، از این 13 نفر پنج نفر مرد و هشت نفر زن بودند.
او به افزایش 10 موردی تعداد اهداء کنندگان عضو در استان در سال جاری به نسبت مشابه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون 13 مورد اهدای عضو در استان ثبت شده که این تعداد در سال گذشته سه مورد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه فردی که دچار مرگ مغزی شود می تواند جان هشت تن را نجات دهد، افزود: همچنین هر فرد دچار مرگ مغزی می تواند به بهبودی 53 نوع معلولیت هر فرد نیز کمک کند.
او با قدردانی از حسن نیت خانواده های اهدا کننده عضو در استان کرمانشاه افزود: اهدای عضو به دلیل اینکه جان بیماران نیازمند را نجات می دهد جزو کارهای خیر و پسندیده است.
وی اطلاع رسانی از طریق رسانه ها در ارتباط با اهدای عضو را در افزایش میل خانواده ها به اهدای اعضای بستگانشان را موثر دانست و گفت: نیاز داریم که رسانه ها بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که حدود یک میلیون نفر آن ها در مرکز استان سکونت دارند.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.