به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان کرمانشاه از طرح اشتغال فراگیر و طرح اشتغال مناطق روستایی به عنوان 2 طرح مهم دولت برای کاهش بیکاری نام برد و افزود: جذب تسهیلات ارزان قیمت اشتغال مناطق روستایی و عشایر اولویت شهرستان کرمانشاه برای کاهش بیکاری است.
او گفت: با توجه به اینکه شهرستان کرمانشاه 53 درصد جمعیت استان و تقریبا تمام مهاجرت های روستایی شهرستان های دیگر را در خود جای داده است که باید تلاش کنیم سهم بیشتر به شهرستان تخصیص یابد.
او با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان کرمانشاه از ادارات و سازمان ها خواست در روند جذب سرمایه گذاری تسهیل ایجاد کنند و بروکراسی اداری را به حداقل برسانند.
فرماندار کرمانشاه در ادامه همچنین به تجربیات گذشته در ارائه تسهیلات اشاره کرد و گفت: تسهیلات را باید در اختیار افرادی که اهلیت داشته باشند قرار داد و روند اجرای طرح ها را نیز تا پایان رصد کرد.
رنجبر همچنین به تعهد ایجاد اشتغال ادارات شهرستان در سند پنج ساله توسعه شهرستان اشاره کرد و افزود: کمیته نظارت بر ایجاد اشتغال تشکیل و هر هفته روند اشتغال رصد خواهد شد.
طرح اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایر با اعتبار 60هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به منظور اشتغال روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر راه اندازی شده است.
در این طرح تسهیلاتی در قالب چهار درصد برای عشایر و روستایی های مرزی، 6 درصد برای روستاییان غیر مرزی و 10 درصد برای نواحی صنعتی شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با یک سال تنفس تخصیص یافته است.
شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جای داده و حدود 300 هزار نفر حاشیه نشین دارد.
3209/3033 خبرنگار عباداله آذرگون** انتشاردهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.