محمودرضا نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیران کنترل کیفیت به عنوان یکی از بازوان نظارتی سازمان ملی استاندارد در واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش مشغول به فعالیت خواهند شد.
وی افزود: براساس تبصره 6 ذیل ماده 9 قانون و مقررات سازمان ملی استاندارد، مسئولیت کنترل کیفیت فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در واحدهای تولیدی و خدماتی به عهده افرادی تحت عنوان مدیران کنترل کیفیت خواهد بود که دارای تحصیلات لازم و تجربه کافی در واحد مورد نظر باشند.
نیازی با اشاره به اینکه عزل و نصب این افراد با پیشنهاد واحدهای تحت پوشش و تایید این اداره کل در استان صورت می گیرد، افزود: عموما افراد انتخاب شده دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط با صنعت مربوطه بوده که پس از شرکت در آزمون و گذراندن دوره کارآموزی و همچنین احراز صلاحیت از کمیته تائید صلاحیت استان موفق به دریافت پروانه شده‌ و به عنوان مدیران کنترل کیفیت واحد تولیدی به صورت اشتغال پایدار مشغول فعالیت می شوند.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته نیز 50 نفر از دانش آموخته گان دانشگاهی به عنوان مدیران کنترل کیفیت جدید از طریق این اداره کل در واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشغول به کار شدند و نام آن ها در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ثبت گردیده است.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت امر آموزش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی و آگاهی این افراد از آخرین دستاوردهای کیفی، افزود: اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در 9 ماهه سال جاری، 3500 نفر- ساعت آموزش‌های تخصصی برای این افراد ارائه نموده است.
نیازی با اشاره به نقش آموزش مجازی در کاهش هزینه های آموزش افزود: آموزش به عنوان یکی از حوزه های هزینه بر، همه ساله بخشی از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد، بنابراین بهره گیری از سیستم های نوین آموزشی و شناسایی راه هایی کاهش این هزینه از الزامات آموزش در عصر حاضر است.
وی در پایان با اشاره به رویکرد جدید این اداره کل مبتنی بر آموزش مجازی و تاثیر این شیوه آموزش بر شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: سیستم آموزش مجازی مدیران کنترل کیفیت بدون هزینه و با بهره گیری از ظرفیت های فناوری اطلاعات این اداره کل به عنوان استان پیشرو در کشور راه اندازی شده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.