به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به کارشکنی های مختلف آمریکا در زمینه تحریم ها و برجام افزود: امام راحل به درستی در سال اول انقلاب تشخیص داد که امریکا شیطان بزرگ است و تسخیر سفارت لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید و به ما نشان داد هیچ وقت به آمریکا اعتماد نکنیم.
وی در ادامه گفت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و مقاومت است و در چنین روزی حضرت امام ره در سال 43، به خاطر مبارزه با ظلم و ستم به ترکیه تبعید، لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشگاهیان تسخیر و ماموران ستم شاهی در سال 57 به دانش آموزان حمله ور شدند.
امام جمعه کرمانشاه به دیدار پوتین رییس جمهوری روسیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار تجربه همکاری 2 کشور در مساله سوریه در مبارزه با داعش را الگوی خوبی برای همکاری در زمینه حمل و نقل، اقتصاد و تجارت عنوان کردند.
آیت‌الله علما همچنین گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار با توجه به ظرفیت بسیار بالای ایران و روسیه، خواستار مبارزه و مقابله با زیاده خواهی های آمریکا در منطقه شد و فرمودند: با مقاومت و ایستادگی ایران و روسیه، کشورهای غربی لحن خاضعانه تری پیش گرفته اند.
او همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با دانش آموزان کشور اشاره کرد و گفت. مقام معظم رهبری در این دیدار به دانش آموزان تاکید کردند حتما فضای معنوی و خلوص را در درس و زندگی خود وارد کنند تا همیشه موفق باشند.
آیت‌الله علما در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به دانش آموزان تاکید کردند هیچ وقت مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار فراموش نکنند و بدانند آمریکا همیشه دشمن ما است و نباید به او اعتماد کرد.
وی همچنین به 2 رویداد بسیار مهم اربعین و 13 آبان در هفته پیش رو اشاره کرد و خواستار اجتماع پرشکوه و عظمت مردم کرمانشاه در این 2 مراسم شد و گفت: شعار ها و فریادهای ما در این جور رخدادها یک سلاح بسیار موثر در مقابل دشمنان است و به آنها نشان می دهد چقدر همبستگی و اتحاد در کشور ما وجود دارد.
در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت روز دانش آموز گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه داد و گفت: آموزش و پرورش یک نهاد فرا دستگاهی است و به همه آحاد مردم تعلق دارد و با گستردگی بسیار فراوانی که دارد نیازمند کمک همگان است.
سلیمان محبی، اقتدار و توسعه کشور را در ارتقاء علمی دانست و گفت: کاهش مشکلات کشور و رشد و پیشرفت آن در سایه ارتقاء سطح علمی کشور اتفاق می افتد لذا آموزش و پرورش نیاز به توجه ویژه همه مردم و سازمان های رسمی دارد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشار دهند:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.