علی محمد زورآوند روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این کاهش دما هم در دمای روزانه و هم در دمای شبانه اتفاق می افتد و هوا خنک تر از روزهای گذشته خواهد شد.
وی گفت: دمای هوای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 26 درجه و امشب در خنک ترین حالت به 6 درجه بالای صفر خواهد رسید.
او یادآوری کرد: گرمترین دما امروز در سومار با 31 و قصرشیرین با 30 درجه ثبت شده است و امشب نیز انتظار می رود سنقر و کلیایی با حداقل دمای سه و کنگاور و اسلام آبادغرب با چهار درجه بالای صفر خنک ترین نقاط استان باشند.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای روزانه اکثر نقاط استان برای فردا (جمعه) تغییر محسوسی نخواهد داشت ولی پیش بینی می شود دمای شبانه یک درجه افزایش یابد.
وی همچنین به ادامه استقرار شرایط پایدار در جو استان اشاره و اظهار کرد: هوای استان تا پایان روز شنبه، صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.
زورآوند تصریح کرد: به دنبال این شرایط در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده (23 و 24 مهر) موجی نسبتاً ناپایدار از جو منطقه عبور کرده در بعضی ساعات سبب وزش باد، رشد ابر و احتمالاً غبار نسبتاً رقیق در نواحی مرزی خواهد شد.
سازمان هواشناسی استان کرمانشاه پیش بینی کرده میانگین بارش های فصل پائیز به حدود 70 تا 80 میلی متر برسد که این نصف بارش های نرمال برای سه ماه اول سال زراعی 96-97 خواهد بود.
میانگین بارش های سال زراعی گذشته استان کرمانشاه به حدود 395 میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی 94-95 که 653 میلی متر بود کاهش 40 درصدی و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز کاهش 9 درصدی را نشان می دهد.
7458/3033 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.