به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته گذشته زن جوانی به دلیل خونریزی شدید به بیمارستان امام رضا (ع) آورده شد.
دکتر حسین عبدی، متخصص و جراح کلیه، مجاری ادراری (اورولوژیست) در باره وضعیت این بیمار به خبرنگار ایرنا گفت: بیمار بدون مقدمه قبلی دچار حمله فشار خون (افزایش شدید و ناگهانی فشارخون) شده و به حالت شوک به بیمارستان آورده شده بود.
به گفته او، با توجه به اینکه بیمار دچار خونریزی واژینال بود، ابتدا در بخش زنان بستری شد اما در بررسی‌های بعدی مشخص شد که هم در ادرار و هم در داخل شکم او خونریزی شدیدی وجود دارد.
آنچنان که دکتر عبدی عنوان کرد، خونریزی در داخل شکم معمولا به دلیل وجود تومور کلیه است اما با توجه به فشار خون پایین این بیمار و افت هموگلوبین او، پزشکان به این نتیجه رسیدند که علت خونریزی یک بیماری مادرزادی و ناشی از گشادشدگی شریان کلیه است؛ طوری که شریان حالت ارتجاعی خود را از دست داده و به صورت یک توپ درآمده و منجر به پاره شدن شریان و جمع شدن خون در قسمت 'خلف صفاق' شده بود.
فضای خلف صفاق در پشت صفاق قرار دارد. صفاق یک غشای خونابی است که سطح داخلی حفره شکمی و حفرات لگنی را می‌پوشاند.
به دنبال بررسی دقیق تر، دکتر عبدی و همکارانش در گروه جراحی مجبور می‌شوند کلیه بیمار را خارج و آنوریسم آئورت (بزرگ شدن یا بیرون‌زدگی دیواره سرخرگ آئورت در اثر ضعف دیواره سرخرگ) را بردارند.
به گفته این جراح کلیه، اهمیت این عمل جراحی در خونریزی شدید و بالای بیمار بود به طوری که حدود هفت تا هشت لیتر خون در فضای خلف صفاق او جمع شده بود.
در واقع چهار پنج لیتر خونی که بیمار در بخش زنان دریافت کرده بود، به همراه خون بدن او در فضای شکمی اش جمع شده بود آنچنان که به اعتقاد دکتر عبدی، اگر تنها یک ساعت دیرتر عمل می شد، امکان مرگ او وجود داشت.
بیمارستان 714 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه در 11 طبقه سال 84 آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور محسوب می شود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 13 بیمارستان دولتی دارد که هفت بیمارستان آن در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.