به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تاب زر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تولید این مینی پالایشگاه 60 هزار تن در سال است و در مرحله اول 30 نفر به صورت مستقیم و بیش از 80 نفر غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به دلیل رکود چند ساله، عملیات اجرایی سرمایه گذاران در آن صورت نمی گرفت، یادآور شد: از سال 94 با همت اعضاء هیأت مدیره اقدام هایی از جمله راه اندازی گمرک صورت گرفت.
تاب زر ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی، منطقه ای جغرافیایی در هر کشور است که قوانین تجاری حاکم بر آن در قیاس با دیگر مناطق آن کشور شدت و محدودیت کمتری دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب، همچنین هدف از تشکیل این مناطق را پشتیبانی از فعالیتهای اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین المللی و تحرک در اقتصاد منطقه ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جلب سرمایه و ... عنوان کرد.
وی همچنین به مزایای ایجاد گمرک در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: نبود محدودیت زمانی برای نگهداری کالا در پایانه های منطقه و انبارهای اختصاصی با هزینه های بسیار مناسب و معافیت از عوارض گمرکی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه از خارج از کشور به منطقه از جمله آن هاست.
تاب زر ادامه داد: استقرار یک شعبه مجهز با کادر مجرب گمرک جمهوری اسلامی در منطقه برای ارائه خدمات گمرکی به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در سطح منطقه و برقراری سیستم طرح یکپارچه اداری برای پذیرش اظهارنامه های صادراتی به صورت هوشمند و خودکار از جمله دیگر مزایای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی است.
وی در پایان به احداث پتروشیمی در این منطقه اشاره کرد و گفت: مجوزهای لازم برای احداث پتروشیمی چهارم در منطقه ویژه اخذ شده و چنانچه به زودی برخی مشکلات پیش رو رفع گردد به زودی شاهد کلنگ زنی این طرح بزرگ که قطعا باعث رونق اقتصادی پایدار منطقه می باشد، خواهیم بود.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در مساحتی بالغ بر 143 هکتار در تاریخ 30 آذر سال 1385 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در 11 آذر 89 قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مذکور از سوی رییس جمهور وقت ابلاغ گردید.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.