به گزارش خبرنگار ایرنا، اسداله رازانی روز یکشنبه در نهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان کرمانشاه افزود: لازم است در راستای ایجاد اشتغال فرمانداران در هر شهرستان کارگروه مخصوص اشتغال و سرمایه گذاری تشکیل دهند.
وی تشکیل منظم کارگروه اشتغال به منظور بررسی استعدادهای خاص هر شهرستان در راستای تولید شغل را یکی از شاخص های عملکرد فرمانداران عنوان کرد.
رازانی در ادامه با اشاره به طرح تولید پوشاک در 6 استان کشور از جمله استان کرمانشاه گفت: با این طرح صنعت پوشاک کشور خیز بزرگی برداشته و وارد مرحله جدیدی می شود لذا بخشی از این نیاز پوشاک داخل که تا پیش از این از خارج تامین می شد به سمت تولید داخل می رود.
وی افزود: در این طرح در مرحله اول یک شرکت پشتیبان در تهران تاسیس می شود سپس در گام بعدی یک شرکت پشتیبان نیز در استان ایجاد می شود و در انتها 20 کارگاه تولیدی زیرمجموعه این شرکت های پشتیبان در استان احداث خواهند شد.
به گفته او، ظرفیت اشتغال این طرح در گام اول هزار و 500 نفر برآورد شده و کل سرمایه مورد نیاز نیز 690 میلیارد ریال است که 600 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک کشاورزی پرداخت می شود و دولت نیز 100 میلیارد ریال یارانه سود این تسهیلات را تقبل کرده است.
رازانی افزود: در حقیقت نرخ سود این تسهیلات 18 درصد است که 9 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود.
وی همچنین تاکید کرد که باید گزارش پیشرفت این طرح هر 2 ماه یکبار توسط مسئولان ذیربط ارائه شود.
رازانی در ادامه به حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: قابلیت اول استان کرمانشاه کشاورزی است لذا باید توسعه شهرک های گلخانه، دام و شهرک های کشاورزی در دستور کار باشند.
او شهرک تولید قارچ کرمانشاه را نمونه موفق این کار عنوان کرد و افزود: در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که باید شناسایی شوند تا در تجربه های جدید آنها را تکرار نکنیم.
در این جلسه همچنین کیفیت پاسخ به استعلام های طرح های اقتصادی توسط دستگاه های ذیربط بررسی شد.
استاندار کرمانشاه بر لزوم تسریع در پاسخ به استعلام ها نیز تاکید کرد و افزود: از محل تغییرکاربری کشاورزی به منظور ایجاد طرح های اقتصادی نباید هزینه ای دریافت بشود.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.