به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی و بررسی مشکلات شهرستان سنقر و کلیایی افزود: عدم اشتغال مهمترین عامل مهاجرت و کاهش جمعیت این شهرستان است و با باور اینکه ما می توانیم انجام دهیم، بایستی به سمت و سوی توسعه اقتصادی و اشتغال حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ موفقیتی در زندگی فردی و اجتماعی به وجود نمی آید مگر اینکه برای آن کوشش و تلاش شود، گفت: امروز افرادی با استعدادهای مساوی هستند که بعضی قله های پیروزی را فتح می کنند و بعضی دیگر حتی با استعداد بالاتر چون نمی خواهند حرکت کنند و باور ندارند، به سمت سقوط و شکست کامل می روند.
استاندارکرمانشاه احداث شهرک گلخانه ای را به دلیل کاهش هزینه های زیرساخت های آن به عنوان ظرفیت مناسبی برای اشتغال در سنقر و کلیایی دانست.
رازانی به بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده در حوزه های مختلف سنقر و کلیایی با حضور مسئولان شهرستان و استان پرداخت که راهکارهای مناسب برای رفع هر یک از آنها مشخص شد.
فرماندار سنقر و کلیایی هم از گاز رسانی به 57 روستای شهرستان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این شهرستان رتبه اول استان را از لحاظ پیشرفت پروژه های گاز رسانی به خود اختصاص داده است.
یاور محمدی گفت: در سالجاری برای اجرای پروژه های مختلف در حوزه های عمرانی، کشاورزی و باغات، طرح هادی روستایی، اشتغالزایی و... مبلغ 170 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی افزود: مقدار 2 هزار و 400 هکتار برای کشت باغات در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که امسال 450 هکتار آن اجرا خواهد شد.
اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزایی در بخشهای گردشگری، احداث باغات و گیاهان دارویی و پرورش ماهی در قفس در سد جامیشان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر، اختصاص اعتبار برای آموزش فرش دست باف با هدف بازنگری در نقشه های قدیمی و در دستور کار قرار گرفتن انجام تمام مراحل تولید فرش و اختصاص اعتبار برای کشت زعفران از ظرفیت هایی است که فرماندار سنقر و کلیایی آنها را تشریح کرد.
همچنین تعیین تکلیف موارد و موضوعاتی از قبیل ایجاد نمایندگی ادارات در شهر سطر، ساختمان مدیریت بحران سنقر، بازنگری طرح جامع شهر سطر و فاضلاب این شهر، خرید ساختمان برای استقرار مرکز بهداشتی و درمانی شهرک شهدا و تعیین تکلیف متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش از ضرورتهای شهرستان سنقرو کلیایی بود که محمدی به بیان آنها پرداخت.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این شهرستان با وجود ظرفیتهای فراوان، مهاجرت به حاشیه کلان شهرها از مشکلاتی است که بایستی برای رفع آن چاره اندیشی شود.
سید جواد حسینی کیا، کشاورزی، دامپروری، فرش، گردشگری و... را از ظرفیتهای مناسب سنقر و کلیایی دانست و گفت: بوروکراسی اداری، بی توجهی و عدم استقبال سرمایه گذار موجب رکود این ظرفیتها شده است.
وی راه ارتباطی را محور توسعه معرفی کرد و گفت این شهرستان هنوز هم 140 کیلومتر راه خاکی روستایی دارد.
وی همچنین، فعال نبودن تمام ظرفیت شهرک صنعتی، آنتن دهی نامناسب و اینترنت ضعیف، اجرای طرح هادی در 51 روستا از مجموع 212 روستا، مشکلات آب شرب روستاها و کمبود متخصص و پزشک را از مهمترین مشکلات شهرستان برشمرد و چاره اندیشی برای رفع آنها را ضروری دانست.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اولویت تکمیل تصفیه خانه آب شرب سنقر، توجه به تکمیل فاضلاب، تشکیل کارگروه برای سرعت بخشیدن به استفاده از ظرفیت سدها و توجه به زیرساخت های شهرهای سنقر و سطر را مورد تاکید قرار داد.
امام جمعه سنقرو کلیایی هم اهل بیت عصمت و طهارت را به عنوان الگوی ما در جامعه اسلامی برشمرد و با بهره گیری از آیات و روایات الهی گفت: همه چیز نزد خداوند روشن است و ما مسئولان باید حواسمان باشد که دین یعنی حساب و کتاب و باید نسبت به اعمالمان پاسخ دهیم.
حجت الاسلام صفدری افزود: همه باید مراقب اعمالمان باشیم و فرصت ها یی که خداوند برای ما قرار داده قدر بدانیم و برای اینکه به اعمال نیک بیفزاییم فرصتها را تبدیل به خدمت کنیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.
شهرستان سنقر و کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7446 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.