به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید طلوعی روز چهارشنبه با سفر به قصرشیرین و در جلسه ای با حضور مشاور استاندار کرمانشاه و جانشین رییس ستاد اربعین استان در مرز خسروی افزود: ایام اربعین امام حسین (ع) برکات زیادی برای ما دارد که از این فرصت باید استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: شهرهای مناطق غربی کرمانشاه از جمله گیلانغرب و قصرشیرین سپر جنگی در دوران دفاع مقدس بوده اند که خدمات زیادی به آن ها ارائه نشده است و شهیدان زیادی در این 2 نقطه تقدیم انقلاب شده است.
وی گفت: خدمت به مردم شهرستان هایی که درگیر جنگ بوده اند یک تقدس خاصی دارد و از این رو تلاش می کنیم در سایه اربعین و خدمت رسانی به زایران امام حسین (ع) خدمات عمرانی برای قصرشیرین داشته باشیم.
شهردار منطقه هفت تهران اظهار داشت: پخت 20 هزار وعده غذا به صورت روزانه، جمع آوری زباله و اعزام 200 تن نیروی خدماتی به قصرشیرین، استقرار خودروهای آتش نشانی، ایجاد و استقرار برج های نوری در توقف گاه ها، احداث 200 چشمه سرویس بهداشتی، استقرار تانکرهای سیار آبرسانی برای تامین آب شرب در توقف گاه و مکان های اسکان زایران، استقرار ماشین آلات و جرثقیل برای حمل خودروها در صورت وقوع تصادف و کمک به سامان دهی خدمات رسانی به زایران از اقدام های شهرداری منطقه هفت تهران برای ایام اربعین است که در قصرشیرین انجام می دهد.
وی گفت: بهسازی مبلمان و المان شهری، سامان دهی فضای سبز و نصب وسایل بازی و ورزشی کودکان در سطح بوستانها، نصب آبنماهای شهری، زیبا سازی پارک ها و نصب ست های ورزشی و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی از دیگر برنامه های شهرداری منطقه هفت تهران در قصرشیرین برای ایام اربعین در کنار خدمات رسانی به زایران است.
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: راهپیمایی اربعین یک رزمایش بزرگ سیاسی برای کشور و مذهب تشیع است از این رو تلاش می کنیم با خدمات رسانی مطلوب، زایران در کمال احترام از مرز خسروی خارج شوند.
فرامرز اکبری افزود: رایزنی و تلاش زیادی شده است که با استقرار امکانات لازم بستری فراهم شود که زایران عتبات عالیات با کم ترین مشکل از مرز رسمی و بین المللی خسروی عازم عراق شوند.
وی اظهار کرد: تمام تدابیرلازم برای استقرار ایستگاه های بزرگ صلواتی و تغذیه و اسکان زایران و ایجاد توقف گاه ها در قصرشیرین صورت گرفته است.
فرماندار قصرشیرین گفت: بعد از ایام اربعین تردد زایران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی ادامه و استمرار خواهد یافت و امکان تردد روزانه زایران به صورت کاروانی تا 10 هزار تن در این مرز فراهم است.
اکبری افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد پنج توقف گاه در قصرشیرین هزینه شده است و با توجه به وجود مکان های اقامتی و هتل های مناسب آمادگی اسکان زایران را داریم.
وی گفت: پیش بینی شده است که علاوه برتردد 500 هزار تن از زایران استانهای آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه، 30 هزار تن از زایران اتباع خارجی نیز از مرز رسمی خسروی برای ایام اربعین به عراق عزیمت کنند.
وی افزود: هر قدر تلاش در این مرز برای رفاه زایران صورت گیرد عظمت نظام جمهوری اسلامی را برای جهانیان به نمایش می گذارد.
بازدید از اقدام های انجام شده و زیرساخت های اربعین در مرز رسمی خسروی و قصرشیرین از دیگر برنامه های سفر شهردار منطقه هفت تهران و هیات همراه به قصرشیرین بود.
هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.