به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه به قصرشیرین ابتدا مرحله نخست سامانه آبیاری تحت فشار کلاسیک ثابت در 65 هکتار زمین در روستای صید احمد از توابع این شهرستان را افتتاح کرد.
برای اجرای این طرح شامل استخره ذخیره آب 2 هزار متر مکعبی و خط لوله یک هزار و 50 متری با اشتغالزایی 30 تن در مجموع 12 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
همچنین عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح به مساحت 85 هکتار با 17 میلیارد اعتبار در قصرشیرین از دیگر طرح هایی بود که استاندار کرمانشاه آن را افتتاح کرد.
استخر سرپوشیده دانش آموزی به مساحت یک هزار متر مربع دیگر طرحی بود که با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد که برای احداث آن 270 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری و استانی هزینه شد.
عملیات اجرایی این استخر که از سال 93 آغاز شده بود در اواخر سال 95 تکمیل و به بهره برداری رسید.
همچنین امروز با حضور استاندار کرمانشاه و هیات همراه طرح روشنایی مسیر قصرشیرین به خسروی به طول 15 کیلومتر با پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد اربعین به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی توقفگاه خودرو ویژه زائران اربعین حسینی و همچنین روشنایی خط 20 کیلو ولت این توقفگاه به مساحت 145 هکتار و با 30 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح هایی بود که اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه آن را کلید زد.
با افتتاح و راه اندازی این طرح ها در مجموع برای 53 تن از افراد جویای کار شغل ایجاد شد.
استاندار کرمانشاه پس از بازدید از پایانه مسافری مرز خسروی در جلسه ستاد اربعین که هم اکنون با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در محل گمرک این مرز در حال برگزاری است، شرکت کرده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
همچنین 500 دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.
روزانه به طور میانگین 600 دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی نیز از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.