به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه افزود: شورای نگهبان نبض نظام و ضامن ادامه آن و نیز مایه قوت قلب برای نظارت و صیانت از آرای مردم است.
وی در ادامه با اشاره به آزادسازی موصل بیان داشت: حضور داعش در عراق و سپس شکست آنها باعث شد تا نقشه اختلاف های قومی، مذهبی و نیز تجزیه عراق شکست بخورد.
آیت الله علما گفت: تمام اقوام برای دفاع از موصل جمع شدند و این موضوع باعث شد تا طرح تجزیه عراق و نیز خاورمیانه جدید ناکام بماند.
وی نقش علما و بزرگان شیعه و سنی بخصوص آیت الله سیستانی برای تاسیس 'الحشد الشعبی' را برای شکست داعش در موصل مهم دانست و تاکید کرد که باید قدردان علما و مراجع بود.
امام جمعه کرمانشاه همچنین فداکاری مستشاران ایرانی بویژه سردار قاسم سلیمانی را زمینه ساز اتحاد شیعه و سنی در عراق عنوان و تاکید کرد که باید این یکپارچگی حفظ شود.
آیت الله علما گفت که وحدت و صمیمیت موجود در عراق با ریخته شدن خون های بسیاری به دست آمده و در این راه نوامیس بسیاری به خطر افتاده است؛ لذا باید از این دستاورد مراقبت شود.
وی تصریح کرد که آنچه باعث موفقیت در عراق شده تفکرات اسلامی مراجعی مانند امام خمینی (ره) است و گرنه آمریکا با تمام قدرتش دارد دست و پا می زند و هیچ کاری جز آدم کشتن نمی تواند انجام دهد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.