امیر رحیمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این میزان 15 درصد زباله ها قابل بازیافت نیستند که به صورت بهداشتی در منطقه مورد نظر دفن می شوند.
وی با بیان اینکه برای دفن 15 درصد زباله های غیرقابل بازیافت از یکماه گذشته، از گمرک دستگاهی ترخیص شده اظهار کرد: با ورود دستگاه'آر.دی.اف' زباله ها پرس و بسته بندی شده و به کارخانه سیمان منتقل می شود.
رحیمی ادامه داد: هدف از این اقدام این است تا جایگزین مازوت و گازوییل به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت شود که این امر موجب کمک بسیار به دولت می شود.
به گفته وی، با ورود این دستگاه، کرمانشاه به اولین شهر در کشور تبدیل می شود که صد درصد زباله های آن بازیافت خواهد شد و هیچگونه ضایعاتی از آن باقی نخواهد ماند.
وی با تاکید براینکه شیرآبه و آب های زاید زباله قبل از دفن از بین می رود، افزود: شیرابه زباله در طی بازیافت از بین می رود و سرانجام زباله به صورت خشک و بی خطر دفن می شود.
محل دفت زباله کرمانشاه در کیلومتر هشت جاده سراب قنبرقرار دارد و نزدیک به 15 سال است که به دفن زباله اختصاص یافته و دفن پسماند در این منطقه به زیبایی منطقه سراب قنبر لطمه ای وارد نمی کند.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان را در خود جای داده است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.