به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ جلیل بالایی در همایش توجیهی آغاز به کار این طرح در حوزه صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این طرح از مصوبات شورای عالی اشتغال است، تصریح کرد: ضعف روابط بین دولت و بخش خصوصی منجر به این شده است تا در چنین همایش هایی این مشکلات به بحث گذاشته شود و راه کارهای لازم ارائه شود.
وی تحصیلات دانشگاهی را یکی از دغدغه های ارزشمند خانواده ها در قبال فرزندانشان عنوان کرد و گفت: راه برای توسعه آینده کشور فراهم شده است و ما باید به سرعت در این مسیر قرار گیریم و اگر درست بر روی ریل پیشرفت حرکت کنیم کشور به سرعت به سمت توسعه حرکت خواهد کرد.
بالایی ادامه داد: در دنیای امروز همه دانش آموختگان دیگر به دنبال مباحث تئوری و پژوهش نمی روند و تنها بخشی از دانشگاهیان در این مسیر گام بر می دارند و سیاست دولت ها به سمت کاربردی کردن آموزش ها در حال تغییر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: با توجه به افزایش مطالبات دانش آموختگان برای اشتغال و آشنا نبودن این افراد با بازار کار و مشاغل مرتبط، دولت در بهمن ماه 95 طرح کارورزی را برای آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط کسب و کار در دستور کار خود قرار داد.
وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به عنوان یکی از دستگاه های پیشرو استان استارت اجرایی شدن این طرح را زده است، تصریح کرد: امیدواریم کارفرماهای ما در بخش گردشگری و صنایع دستی بتوانند با بهره گیری از این طرح اقدام مناسبی را در توسعه واحد های خود و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بردارند.
وی تاکید کرد یکی از مزایای برجسته این طرح برای کارفرمایان این است که در صورت استخدام نیروی کار جدید بعد از اتمام دوره کارورزی از 2 سال معافیت پرداخت حق بیمه نیروی جدید معاف می شوند.
در ادامه این همایش معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز هدف از اجرای این طرح را افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، ایجاد انگیزه کارآفرینی، ارتقاء اخلاق حرفه ای و فراهم ساختن زمینه فکری دانش آموختگان با دیدگاه های اقتصادی ذکر کرد.
علیرضا مرادی بیستونی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 50 دفتر خدمات گردشگری و بیش از 80 واحد پذیرایی و اقامتی و بیش از 10 هزار صنعت گر فعال حضور دارند، تصریح کرد: امیدواریم همه واحدهای مرتبط با این اداره کل از این طرح استقبال کنند.
همچنین ایمانی معاون آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در ادامه شرایط برقراری ارتباط بین کارورزان و کارفرماها و مزایای این طرح را تشریح کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیشترین نرخ بیکاری در سطح کشور است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.