ورود هزاران نامزد انتخابات شوراها در کنار فعالیت ستادهای انتخاباتی 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، شور و حال مضاعفی به فضای انتخاباتی استان به ویژه شهر کرمانشاه داده است.
بسیاری از مغازه داران و راننده ها تصاویری از نامزدهای موردنظر خود را روی شیشه مغازه یا خودروی خود نصب کرده اند و از دیگران می خواهند به او رای دهند.
بیشتر اوقات جمعیت زیادی از شهروندان مقابل ستادهای انتخاباتی نامزدها تجمع می کنند و با پخش دفترک، ‌کارت و پذیرایی از عابران، تقاضای حمایت از نامزد متبوعشان را مطرح می کنند.
** عبور از خط قرمز
برخلاف تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای شورای شهر بویژه در مرکز استان کرمانشاه آنقدر تبلیغات کاغذی و پلاستیکی بر در و دیوار زده اند که چهره شهر کاملا عوض شده و در برخی مناطق به هم ریخته است.
تاکنون حدود 40 نامزد در حوزه انتخابیه کرمانشاه انصراف داده اند اما 250 نامزد باقیمانده بشدت مشغول جا کردن تصویر و نام خود در ذهن شهروندان هستند و برخی از آنها برای این کار حتی از اقدام خلاف قانون هم ابا نکرده اند.
شهرداری کرمانشاه مکان های متعددی را برای نصب پوستر تدارک دیده اما ظاهرا این فضا برای برخی نامزدها کافی نیست و همین موضوع سبب شعارنویسی، نصب بنر و پوستر در نقاط ممنوعه زیادی شده و چهره برخی محلات را زشت و زحمت رفتگران را چندین برابر کرده است.
به گفته فرماندار کرمانشاه نصب بنر تنها در ابعاد 100 در 70 سانتیمتر آن هم مقابل در ستاد انتخاباتی نامزدها قانونی است اما برخی داوطلبان انتخابات بنرهایی حتی با ابعاد بیش از 10 برابر اندازه قانونی را هم چاپ و در خیابان ها آویزان کرده اند.
** برخورد فرمانداری با تخلفات
فضل الله رنجبر گفت: هشت تیم جمع آوری تبلیغات غیرقانونی در حال فعالیت در کرمانشاه هستند و تاکنون بنرهای خلاف قانون زیاد جمع آوری شده است.
یکی دیگر از تخلفات انتخاباتی این روزها، راه اندازی کارناوال در سطح خیابان های اصلی شهر است که به گفته فضل الله رنجبر 'یک اقدام غیرقانونی است و به طور قطع پلیس راهنمایی و رانندگی با آن برخورد و خودروهای متخلف را جریمه می کند.'
رنجبر از نامزدهای انتخابات شوراها خواست که از راه اندازی کارناوال و مسدود کردن خیابان ها بشدت پرهیز کنند.
فرماندار کرمانشاه همچنین گفت که به ستادهای انتخاباتی درباره 'مسدود کردن پیاده روها' هم تذکر داده ایم و نیروی انتظامی موظف به مقابله با این اقدام خلاف قانون است.
** تعطیلی ستادهای ممنوعه
طبق اعلام کمیته امنیت ستاد انتخابات هر نامزد انتخاباتی در شهر کرمانشاه می تواند هشت ستاد تبلیغاتی در مناطق هشت گانه شهرداری ایجاد کند؛ البته برپایی ستاد در برخی خیابان ها ممنوع است اما با این حال عده ای از نامزدها به این دستور قانونی بی توجه بوده اند.
به گفته رنجبر، ستادهایی که در خیابان های منطقه 22 بهمن و ضلع شمالی منطقه مسکن دایر شده اند، ‌قانونی نیست و بزودی تعطیل می شوند.
نامزدهای تائید صلاحیت شده استان برای پنج هزار و 482 کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا رقابت می کنند که 11 کرسی آن در شهر کرمانشاه است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی **انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.