به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی از قول دکتر حسین کریم در دیدار با مدیران دانشکده پرستاری و مامایی با اشاره به اینکه سال 95 سال پر چالش و سختی بوده است از تلاش برای سرعت بخشیدن به روند رو به رشد دانشگاه در این سال و وجود موانع بسیار از جمله عقب ماندگی ها و چالش های زیاد خبر داد.
وی مشارکت را اصل موفقیت هر سیستم دانست و گفت: جذب مشارکت حداکثری اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان رمز موفقیت دانشکده پرستاری - مامایی است.
او یکی از مشکلات این دانشکده را وجود مشکلات زیرساختی در ساختمان آن عنوان کرد و گفت: در پایان سال گذشته پس از اطلاع از وجود خطراتی برای کلاس های آموزشی در جلسات متعدد و بررسی دقیق برنامه اجرایی مقاوم سازی تدوین شده و در مرحله اجرا قرار می گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیگیری سرعت احداث دانشکده ها در پردیس سخن گفت و اظهار کرد: اجرای مراحل کار از جمله اخذ کمیسیون 215 با هزار میلیارد ریال اعتبار و باز کردن ردیف در همان سال در برنامه پنجم توسعه و نیز جذب 600 میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهوری به صورت اوراق تضمین شده با سر رسید مشخص کار دشواری بود اما اکنون انجام شده و در حال تهیه نقشه جامع پردیس هستیم.

**اجرای طرح اینترشیپ دستاورد دانشکده پرستاری، مامایی
رئیس دانشکده پرستاری، مامایی نیز در این دیدار اجرای طرح اینترشیپ (ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت و خدمات) دانشجویان سال آخر که در مهر ماه سال 1395 در دانشکده پرستاری، مامایی انجام گرفت را مهمترین دستاورد این دانشکده ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح موجب افزایش مهارت بالینی، کاهش گسست نظری و بالینی، جبران بخشی از کمبود نیروی پرستاری و مامایی مراکز بالینی و برقراری کمک هزینه تحصیلی دانشجویان مشمول طرح شده است.
دکتر مرضیه کبودی با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور موجب صرفه جویی یک میلیارد و 500 میلیون ریال در هر ترم تحصیلی شده است، افزود: اجرای طرح بازخورد خوبی داشته ضمن اینکه دانشجویان توانمند تر شده اند، در بیمارستان ها احساس تعلق بیشتری دارند و بیمارستان ها هم آنها را بهتر پذیرش می کنند.
وی در ادامه گفت: این دانشکده دارای 32 عضو هیأت علمی با 641 دانشجو و سه گروه پرستاری، مامایی و روانپرستاری است و در طول سه سال گذشته 11 عضو هیأت علمی جذب این دانشکده شده اند و استقلال گروه روانپرستاری و توسعه تحصیلات تکمیلی از جمله فعالیت های این دانشکده بوده است.
کبودی تدوین log book آموزشی (وقایع نگاری) برای تمام رشته های موجود، آزمون جامع دانشجویان سال سوم، تجهیز مرکز مهارت های بالینی که نیاز به تجهیزات بیشتر دارد، تشکیل شورای مشورتی و صنفی دانشجویان، احداث زمین ورزشی و پارکینگ دانشجویان و مرمت ساختمان های اداری و آموزشی را از جمله اقدام های این دانشکده توصیف کرد.
وی تأسیس دپارتمان های دانشکده پرستاری و مامایی در مراکز بالینی و مقاوم سازی ساختمان های موجود را از جمله نیازهای فوری این دانشکده عنوان کرد.
در مجموع چهار هزار و 119 دانشجو شامل 2 هزار و 557 دانشجوی دختر و هزار و 562 دانشجوی پسر در هفت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و دانشکده پرستاری سنقر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.