سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع 560 هزار نفر از شهروندان استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 360 هزار نفر بیمه رایگان هستند.
کیومرث مظفری افزود: 610 هزار نفر از روستاییان و عشایر استان نیز به صورت رایگان بیمه شده اند.
او عنوان کرد: برای خدمات سرپایی و بستری به این تعداد بیمه شده در استان با هزار و 58 موسسه درمانی شامل پزشک، داروخانه، رادیولوژی و بیمارستان قرارداد بسته ایم ضمن اینکه با هدف محرومیت زدایی بخشی از وظایف اداره بیمه سلامت را به 25 دفتر پیشخوان واگذار کرده ایم.
مظفری ادامه داد: هزار و 750 بیمار خاص در استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و علاوه بر رایگان بودن دفترچه این افراد حدود 95 درصد هزینه های درمانی آنها نیز در تعهد بیمه سلامت است.
به گفته او، هزینه های پرداختی بیمه سلامت قبل از دولت تدبیر و امید سالیانه هزار و 200 میلیارد ریال بوده اما الان به سه هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است.
مظفری این موضوع را نشان دهنده توسعه خدمات بیمه ای در این دولت عنوان کرد و افزود: در دولت قبل سالیانه 380 هزار فرآیند صدور دفترچه وجود داشته اما الان به 700 هزار مورد رسیده است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در شهر کرمانشاه و 30 درصد جمعیت استان نیز در 2 هزار و 622 روستا زندگی می کنند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.