به گزارش خبرنگار ایرنا؛ بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی جزو هفت بیمارستان دولتی شهر کرمانشاه است که به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان خدمات درمانی ارایه می دهد که به گفته رییس این بیمارستان هزینه های درمان بیماران که کودکان و نوجوانانی با بیماران خاص هستند، بسیار بالا است و از این رو درخواست کمک از خیران را برای تامین این هزینه ها داریم.
رییس بیمارستان فوق تخصصی دکتر محمد کرمانشاهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این بیمارستان از سال 90 فعالیت جدید خود را شروع کرده، گفت: این بیمارستان با 150 تخت فعال و حدود 15 فوق تخصص کودکان و نوجوانان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی منطقه غرب کشور محسوب می شود.
دکتر هوشنگ امیریان که خود فوق تخصص اعصاب و روان کودک و نوجوان است با بیان اینکه این مرکز جزو مراکز مجهز غرب کشور است، افزود: اغلب فوق تخصص های مربوط به کودکان و نوجوانان در این بیمارستان وجود دارد و نیازی به اعزام بیماران به مراکز درمانی تهران و دیگر استان ها نیست.
دکتر امیریان دانش آموخته سال 1376 پزشک عمومی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانش آموخته سال 1383 رشته تخصصی اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همچنین دانش آموخته فوق تخصص اعصاب و روان کودک و نوجوان در سال 1388 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
او با بیان اینکه روزانه هزار نفر مراجعه سرپایی داریم، گفت: قصد توسعه رشته های فوق تخصصی در این بیمارستان را داریم که اکنون 10 رشته فوق تخصصی در این مرکز فعال است.
او این بیمارستان را مرکز ارایه دهنده بیماری های خاص دانست و گفت: بیماری های هموفیلی، سرطان خون و تالاسمی در این بیمارستان مداوا می شوند که به دلیل هزینه بر بودن روند مداوای این بیماران نیاز به همراهی و همکاری خیران برای تامین بخشی از هزینه ها هستیم.
او با بیان اینکه این مرکز دارای 15 فوق تخصص، چهار متخصص و 10 پزشک عمومی، در قسمت سرپایی خدمت می کنند، گفت: بیماران در این مرکز ابتدا غربالگری می شوند و بعد از تشخیص نیاز به فوق تخصص مربوطه ارجاع داده می شوند.
رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه این مرکز نیاز جدی به توسعه بخصوص در حوزه آموزشی دارد، گفت: در کنار آن باید بخش های جدیدی هم ایجاد کنیم.
او به استخدام های جدید دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: اکنون 350 نفر شامل 200 پرستار و 150 نفر کادر اداری در این مرکز مشغول به کار هستند و در استخدام های جدید هم قرار است نیروهایی به این مجموعه اضافه شود.
دکتر امیریان به راه اندازی بخش اعصاب و روان کودک و نوجوان در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: این مرکز اهمیت بالایی دارد و با کمک بهزیستی توانسته ایم مشکلات کودکان و نوجوانان بستری در این مرکز که گرفتار اعتیاد شده اند را درمان کنیم.
به گفته او به دلیل وجود فوق تخصصان بسیار خوب و اهمیت بیمارستان بیمارانی از استان های همجوار نیز به این مرکز مراجعه می کنند.
او افزایش تخت های ویژه بیمارستان را از دیگر اولویت ها دانست و با بیان اینکه این بیمارستان کاملا دولتی و با تعرفه 6 درصد از بیماران بستری هزینه می گیرد، گفت: اجرای طرح نظام سلامت هم باعث افزایش سطح رضایت مندی مردم شده است.
او کاهش هزینه ها را از دلایل رضایت مردم از طرح نظام سلامت دانست و افزود: این طرح بسیار خوب اجرا شده و توانسته رضایت کامل مردم را به دست آورد.
رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی این مرکز را نیازمند کمک خیران و نیکوکاران برای توسعه دانست و گفت: فضا برای ساخت بخش های مورد نیاز در اختیار داریم اما به منابع مالی و تجهیزات نیازمندیم.
او یکی از نیازهای بیمارستان را یکسری تجهیزات 'ام آر آی' برای کودکان دانست و گفت که دستگاه های تزریق خون هزینه های بالایی برای بیماران تالاسمی دارد که از خیران و نیکوکاران انتظار حمایت داریم.
او به ساخت همراه سرا در بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: مجمع خیران سلامت را برای جمع آوری کمک خیرین و نیکوکاران را در بیمارستان تشکیل داده ایم و از این طریق می خواهیم از حمایت های مردم خیر بهره مند شویم.
او به فعالیت مجمع خیرین سلامت بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی برای کمک به کودکان سرطانی و کمک به بیماران نیازمند و متابولیک اشاره کرد و گفت: خیرانی که قصد کمک به این مجمع را دارند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 4006112512 بانک ملت و شماره حساب 0107419189001 بانک صادرات واریز کنند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.