مجید یزدان‌پناه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بحران شیوع ویروس کرونا یک اپیدمی جهانی است که اکثریت کشورها را با مشکل جدی روبه‌رو ساخته است و تنها مختص کشور ما نیست، افزود: ماحصل تلاش شبانه‌روزی همکاران فرهنگی در ایام مواجهه با کرونا، رضایت والدین و دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: باوجود این مشکل خوشبختانه حس همدلی و اتحاد بین اقشار مختلف جامعه و دستگاه‌های اجرایی برای شکست این بیماری به وجود آمد که در نوع خود کم نظیر است و با افتخار شاهد هستیم تمامی دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت در سراسر کشور و به تبع آن استان کرمانشاه تمامی مساعی خود را برای انجام و استمرار مطلوب فرآیند مقدس تعلیم و تربیت به‌کار بسته‌اند و بدون شک ماحصل تلاش شبانه‌روزی همکاران در این ایام، رضایت والدین و دانش‌آموزان خواهد بود.

یزدان‌پناه با اشاره به راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) اظهارداشت: این شبکه در راستای استفاده همگانی و سریع دانش‌آموزان و والدین از محتوای آموزشی و نیز تداوم فرآیند آموزش از طریق فضای مجازی تعبیه شده است که در نوع خود انقلابی در حوزه تدریس غیرحضوری در کشور است.

او از مزیت‌های آموزش غیرحضوری را از استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، رایگان بودن بهره‌گیری، بستر امن و از همه مهم‌تر پوشش حداکثری دانش‌آموزان و معلمان را نام برد که در سطح بین‌المللی نیز کم سابقه بوده است که جا دارد از مقام عالی وزارت و همکاران گرامی بابت عملیاتی کردن این دستاورد بزرگ قدردانی نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۸۰ درصد مدارس، ۹۰ درصد معلمان و حدود ۶۰ درصد دانش آموزان استان در شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد عضو هستند، گفت: هنوز عضویت برای مدارس پیش دانشگاهی، مدارس بزرگسال و نهضت سوادآموزی استان باز نشده ولی بزودی برای این مدارس نیز این شبکه راه اندازی خواهد شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۲۵ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی و چهار هزار ۶۰۰ مدرسه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.