علی محمد زوراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سامانه بارشی که از عصر امروز (۶ فروردین) وارد جو استان می شود در واقع دارای ۲ موج بارشی است که موج اول آن تا روز جمعه و موج دوم نیز از شنبه تا دوشنبه آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: در موج اول انتظار بارش قابل توجهی نخواهیم داشت و اگر هم بارشی باشد غالبا به صورت رگباری و پراکنده همراه با وزش باد خواهد بود.

زوراوند تصریح کرد: برای موج دوم و آنچه که نقشه های پیش یابی نشان می دهد خوشبختانه باتقویت این سامانه بارش های مناسب و گسترده ای در تمام نقاط استان شاهد خواهیم بود که البته توضیحات تکمیلی و پیش بینی مقدار بارش به زودی اطلاع رسانی می شود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: امروز (چهارشنبه) حداکثر دمای شهر کرمانشاه به ۱۸ درجه و حداقل دما نیز امشب به ۶ درجه بالای صفر می رسد و تقریبا تا پایان هفته تغییر خاصی نخواهد داشت.

وی گفت: امروز شهر سومار با حداکثر دمای ۲۳ درجه گرمترین و امشب شهر حمیل در اسلام آبادغرب با حداقل دمای سه درجه بالای صفر خنک ترین نقاط استان خواهند بود.

زوراوند همچنین میانگین بارش استان در سال زراعی ۹۸-۹۹ از اول مهر ۹۸ تا ششم فروردین ۹۹ را ۳۶۸.۴ میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۷۲.۳ میلی متر بود۳۶ درصد کاهش ولی در مقایسه بادوره بلندمدت سه درصد افزایش نشان می دهد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پاوه با ۴۸۱.۷ میلی متر، گواور ۴۵۷.۲ میلی متر و ماهیدشت با ۴۵۶.۱ میلی متر بیشترین بارش های امسال را به خود اختصاص داده اند، گفت: سومار با ۱۴۶.۴ میلی متر، قصرشیرین با ۲۰۸.۴ میلی متر و سنقروکلیایی با ۲۹۹.۴ میلی متر نیز کمترین بارش ها را داشته اند.

وی در پایان گفت: از ابتدای مهر ۹۶ تا ششم فروردین ۹۸ میانگین بارش های شهر کرمانشاه نیز به ۴۲۱.۵ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۸۰.۳ میلی متر بوده ۱۲ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۳۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.