با دستور استاندار کرمانشاه قرار است چادرهای هلال احمر در سه نقطه فرودگاه شهید کاویانی، ایستگاه راه آهن و پایانه شهید کاویانی برپا شوند تا هم در زمینه توزیع دفترک های آموزشی بیماری کرونا فعالیت کنند و هم اینکه اگر دانشگاه علوم پزشکی نیز به آنها تجهیزات بدهد نسبت به تب سنجی داوطلبانه مسافران نیز اقدام کنند.

تورج شیرزادی مدیرکل تجهیزات پزشکی دانشکاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از تحویل اقلام مورد نیاز به هلال احمر خبر داد.

به گفته وی، این تب سنج ها تا قبل از شیوع بیماری کرونا قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان داشتند که هم اکنون سوداگران بازار قیمت آن را به هشت میلیون تومان رسانده اند ضمن اینکه اصلا در بازار هم پیدا نمی شوند.

۱۰۰ هزار ماسک اهدایی هلال احمر تحویل علوم پزشکی شده است

فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه هم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از تحویل ۱۰۰ هزار عدد ماسک به دانشگاه علوم پزشکی توسط خبر داده بود که مدیرکل تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تایید این خبر گفت: این ماسک ها به مراکز درمانی ما تحویل داده می شود.

به گفته شیرزادی، مصرف روزانه بیمارستان امام رضا کرمانشاه به تنهایی ۱۰ هزار ماسک است.

مردم نیازی به استفاده از ماسک های N۹۵ و N۹۹ ندارند

شیرزادی در خصوص کمبود ماسک در بازار و لزوم استفاده از آن توسط مردم نیز بیان داشت: مردم باید بدانند که ماسک های N۹۵ و N۹۹ برای افراد عادی کاربردی ندارند و این ماسک ها برای گروه های درمانگری هستند که در خط مقدم بخش های عفونی کرونا مثبت مراکز درمانی حضور دارند.

وی افزود: همچنین ماسک های سه لایه نیز نمی تواند در محیط های آلوده بازدارنده باشند پس بنابراین بهترین کار این است که مردم در منازل خودشان بمانند.

وی موضوع کمبود ماسک را فقط مختص کشور ما ندانست و گفت: الان در سایر کشورها نیز موضوع کمبود ماسک مطرح است و در کشور عراق هر ماسک تا ۱۰ دلار به فروش می رسد.

شهبازی اما در پایان سعی کرد خبر خوبی نیز به ما بدهد؛ وی گفت: خبر خوب این است که از هفته آینده با نظارت دانشگاه علوم پزشکی سهمیه محدودی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها و شرکت های تجهیزات پزشکی قرار است، توزیع شود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون پنج نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۹۷۸ نفر است که ۱۷۵ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۵۴ نفر هم فوت کرده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.