به گزارش خبرنگار مهر، داریوش جودکی امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تعزیرات حکومتی به عنوان شعبه قضائی زیر نظر دادگستری در سطح استان‌ها به صورت مستقل فعالیت می‌کند که وظیفه ذاتی آن رسیدگی، صدور حکم و اجرای احکام است.

وی افزود: پرونده‌های تشکیل شده از طریق سازمان صمت و نیز در بحث پرونده‌های پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود و پرونده‌هایی نیز که تحت عنوان قاچاق کالا و خدمات ممنوع هستند پس از تشکیل به این نهاد ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه، تقلب، خرید خلاف ضوابط در میان پرونده‌های صنفی و قاچاق و عدم رعایت موازین بهداشتی در پرونده‌های غیر صنفی از مهمترین عناوین تخلفات است.

این مسئول عنوان کرد: رسیدگی به تخلفات و جرایم وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی است با این حال برخی از مردم فکر می‌کنند تعزیرات حکومتی وظیفه حضور در سطح بازار را دارد در حالی که بازرسی وظیفه ذاتی اتاق اصناف و سازمان صمت است.

جودکی بیان داشت: به منظور رفاه حال مشتریان در سراسر استان گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک به بازرسی می‌پردازند.

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز از پانزدهم اسفند

وی خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال از پانزدهم اسفندماه تا هفدهم فروردین ماه طرح نظارتی ویژه نوروز در دو نوبت صبح و عصر با حضور گشت‌های مشترک و بازرسان دیگر دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ساماندهی ارز را وظیفه نیروی انتظامی دانست و گفت: دادستان و دستگاه قضائی به این موضوع ورود کرده و درصدد برخورد جدی هستند.

این مسئول بیان داشت: با احتساب ۱۲۱ پرونده باقیمانده در سال قبل از ابتدای سال تاکنون ۱۱۱۴۸ پرونده کالا و خدمات تشکیل شده و شمار پرونده‌های مختومه به ۱۱۰۲۲ پرونده می‌رسد همچنین در حال حاضر ۲۴۷ پرونده باقی مانده و عملکرد ۹۹ درصد بوده است.

جودکی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز از سال قبل ۷۸ پرونده باقی مانده و مجموعاً ۲۲۰۷ پرونده تشکیل شده که تاکنون ۲۱۷۷ پرونده مختومه شده، هم اکنون ۱۰۸ پرونده دیگر باقی مانده و درصد عملکرد نیز ۹۸.۶ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تخلفات بهداشت و درمان نیز از سال گذشته ۲۱ پرونده باقی‌مانده و مجموعاً ۳۴۴ پرونده تشکیل شده که ۳۲۸ پرونده مختوم شده و درصد عملکرد ۳۷ درصد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کشفیات کالای قاچاق در سطح استان شامل سیگار، لباس تاناکورا، لوازم خانگی، لوازم آرایشی –بهداشتی و پوشاک خارجی است.

این مسئول همچنین در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح رجیستری سبب کاهش قاچاق موبایل شده است، گفت: در بحث پرونده‌های بهداشت و درمان عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی و در پرونده‌های خدمات نداشتن مسئول فنی در داروخانه‌ها و کلینیک‌ها بیشترین علل تخلف را تشکیل داده‌اند همچنین عدم درج قیمت و گران‌فروشی بیشترین علت‌های تخلفات در پرونده‌های مربوط به کالا بوده است.

جودکی با بیان اینکه امسال شکایتی مبنی بر درخواست زیر میزی نداشتیم، افزود: همچنین موردی از تشکیل پرونده احتکار نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه افزایش قیمت بنزین نباید جنگ روانی ایجاد شود، عنوان کرد: به دنبال اجرای طرح یارانه سوخت ۳۶۲ پرونده تخلف با جریمه ۲۲ میلیارد ریال تشکیل شده که تنها یک پرونده مختومه نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: مصوبه سران سه قوه به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و تا پایان سال هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی است.

این مسئول درباره میزان جرایم پرونده‌های تخلف نیز عنوان کرد: میزان جرایم پرونده‌های کالا و خدمات ۱۴۵ میلیارد ریالی، پرونده‌های قاچاق کالا و ارز ۴۷۵ میلیارد ریال و جریمه پرونده‌های بهداشت و درمان یک میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال بوده است.

جودکی ادامه داد: یکی از مزیت‌های تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی رایگان و بدون هزینه دادرسی بودن است.

وی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و شماره تلفن ۱۳۵ را آماده پاسخگویی به گزارشات مردمی اعلام و بیان کرد: بیشترین مواردی که تاکنون از طریق این سامانه‌ها اطلاع رسانی شده شکایت از عدم درج قیمت و گران‌فروشی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم باید به عنوان بازرس موارد تخلف را اطلاع رسانی کنند، افزود: برچسب‌های متحدالشکلی از سوی اتاق اصناف تهیه شده که باید به منظو رؤیت شدن نصب شود.

این مسئول یکی از علت‌های متفاوت بودن قیمت‌ها در واحدهای صنفی را تبلیغات غلط و کذایی درباره محل‌های خرید دانست که سبب می‌شود متقاضیان به برخی از پاساژها و فروشگاه بیشتر مراجعه کنند و قیمت‌ها نیز در این مکان‌ها افزایش داده شود.

کمبود کپسول گاز مایع نداشتیم

وی تصریح کرد: همچنین در ۲ هفته گذشته با توجه به افزایش قیمت پیاز و رسیدن آن به مرز ۱۲ هزار تومان موفق به توقیف ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن پیاز در سردخانه‌ها و برخی روستاها شدیم و در حال حاضر قیمت پیاز به پنج هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در بازار رسیده است.

جودکی درباره کمبود کپسول گاز مایع با بیان اینکه کمبود کپسول گاز مایع نداشتیم بلکه مردم بیش از سهمیه استان مصرف کردند، گفت: به دنبال افزایش قیمت بنزین برخی از مردم به ویژه در نقاط روستایی سوخت خودروها را به طور غیر استاندارد به گازسوز تغییر دادند و از گاز ال پی جی بیشتر استفاده کردند.

وی با بیان اینکه گزارشاتی از کم فروشی در جایگاه‌های سوخت و مخلوط کردن هوا با سوخت در جایگاه‌ها دریافت شده، افزود: همچنین بازرسی از جایگاه‌های سوخت با همکاری اداره استاندارد انجام شده و در این راستا نیز آزمایشاتی به عمل آمده که نتایج به زودی اعلام خواهد شد، مردم نیز موارد را اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1345479
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.