فضل الله رنجبر روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که در سرسرای فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه از شهرستان کرمانشاه سه نفر به مجلس شورای اسلامی راه می یابند، افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱۰ نفر کاندیدا شدند که تاکنون ۱۹ نفر از آنها انصراف داده اند.

وی با اشاره تایید و رد صلاحیت‌های اولیه توسط هیات های نظارت انتخابات شورای نگهبان گفت: تاکنون از ۲۱۰ نامزد انتخابات مجلس یازدهم شهرستان کرمانشاه فقط ۳۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.

رنجبر با بیان اینکه شورای نگهبان ۱۱ بهمن اسامی و آمار تاییدشدگان را به فرماندری ها اعلام می کند، تاکید کرد: رای قطعی و نهایی انتخاب شدگان ۲۱ بهمن اعلام می شود و از ۲۴ بهمن ماه تاییدشدگان می توانند تبلیغات رسمی خود را آغاز کنند.

او  انتخابات را یک پروژه مهم ملی دانست و افزود: طبق قانون انتخابات تمام ارگان ها و ادارات موظفند در راستای برگزاری انتخابات همه تجهیزات و امکانات خود را بسیج و پای کار آورند.

رنجبر در ادامه از روند کند معرفی کارکنان برای ایستادن پای صندوق های رای در روز انتخابات انتقاد کرد و از مدیران شهرستان خواست هرچه زودتر کارکنان متقاضی را معرفی کنند.

وی مشارکت در انتخابات را برای نظام بسیار مهم دانست و گفت: مشارکت گسترده مردم موجب ناامیدی دشمنان خواهد شد و هرچه سطح انتخابات بالاتر باشد ناامیدی دشمنان بیشتر می شود لذا بر همگان است که تلاش کنیم تا سطح مشارکت مردم در انتخابات افزایش دهیم تا خون پاک شهدا و مجاهدت های راه پایداری ایران اسلامی بی بهره نماند.

رنجبر از ادارات خواست با حضور در مساجد و روستاها مردم را نسبت به نظام امیدوار و دلگرم کنند.

مردم تخلفات کاندیداها را گزارش دهند 

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پدیده شوم و زشت خرید و فروش رای گفت: مردم چطور می پذیرند کسانی که با زیرپا گذاشتن قانون به مجلس که سرنوشت کشور و ملت آنجا رقم می‌خورد بروند، پس مردم باید هوشیار باشند کسانی که از این طریق می خواهند به مرکز قانون گذاری بروند اجازه ندهند و آنها را به مراکز نظارتی، اطلاعاتی و فرمانداری ها گزارش دهند.

رنجبر با بیان اینکه برای هر فرد نمی شود یک مامور گذاشت از مردم خواست مراقب سلامت انتخابات باشند و کاندیدهابی که برخلاف قانون انتخابات عمل می کنند خود گزارش دهند.

با تبلیغات زودهنگام برخورد می‌شود

وی در ادامه زمان شروع رسمی یازده همین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۲۴ بهمن ماه اعلام کرد و بیان داشت: تا این تاریخ طبق قانون ۵۷ و ۶۶ انتخابات کشور تبلیغات زودهنگام جرم و قانون شکنی محسوب می شود و با عوامل تبلیغات زودهنگام برخورد می شود.

رنجبر همچنین از مدیران، شهردارها به ویژه مدیران مدارس خواست هرگونه دیوار نویسی ادارات، مدارس امکان عمومی را گزارش و از کاندیدا مسوول در مراکز قضایی شکایت کنند.

فرماندار کرمانشاه همچنین از مطبوعات و رسانی ها خواست نسبت به تخلفات انتخاباتی کاندیدها حساس باشند و  اجازه قانون گریزی به آنها ندهند.

برپایی ستاد انتخاباتی در برخی نقاط پرتردد شهر کرمانشاه ممنوع و غیرقانونی است

رنجبر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به کاندیداها هشدار داد برپایی ستاد انتخاباتی در برخی از نقاط پرتردد شهر کرمانشاه مانند چهار راه نوبهار ممنوع و غیرقانونی است و نامزدها از همین الان بدون اطلاع جایی با هزینه گزاف اجاره کنند.

وی همچنین از مردم خواست نسبت به اخبار و شایعات فضای مجازی هوشیار و مراقب باشند و اطلاعات دقیق را از کانال فرمانداری ها پیگیری کنند، زیرا فضای مجازی پر از شایع و اخبار خلاف واقع است که نباید به آن توجه داد.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است و دارای پنج بخشداری کوزران، بیلوار، سرفیروز آباد، بخش مرکزی و ماهیدشت است و لقب بزرگترین شهرستان کشور را به خود اختصاص داده است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.