در بیانیه سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه و قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران آمده است: خبر شهادت جانسوز سردار رشید سپاه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی اگرچه باعث تأسف و تألم شدید تمام مسلمانان و آزادمردان جهان گشت، اما واقعیت آن است که او امروز با برادران و همرزمانش زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

این بیانیه می‌افزاید: سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سردار سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این سردار شهید در جبهه مقاومت و سرزمین شام در دفاع از حریم اهل بیت (ع) مردانه جنگید و نشان داد «کل یوم عاشورا» در رفتارش متجلی است؛ چه در سرزمین مادری و در دفاع از نظام اسلامی و چه در هزاران کیلومتر دورتر از خاک خود و دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم.

آرمان او اسلام بود و در این راه جان خود را نیز تقدیم کرد، چراکه معتقد بود دفاع از اعتقادات محصور به مرزهای جغرافیایی نیست و در هر عرصه‌ای باید آماده جان‌فشانی در این مسیر بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی،  بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و قرارگاه منطقه ای نجف با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ملت شهید پرور استان کرمانشاه، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و خانواده معظم و علاق‌مندان و ارادتمندان وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی این مجاهد مردمی جبهه مقاومت اعلام می دارد همچنان گوش به فرمان ولایت و آماده برای اجرای فرامین ایشان با پیروی و الگوگیری از شهدای عزیز اسلام و انقلاب اسلامی می باشیم.

شهادت پاداش سالها مجاهدت سردار سلیمانی بود

ماموستا مُلا محمد محمدی؛ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در پیامی شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به عموم‌ مسلمانان جهان خاصه مردم منطقه و کشور عزیزمان تسلیت گفت و نوشت: این فرمانده و مجاهد فی سبیل الله عمر خود را در راه اسلام مصروف داشت و همچون فرماندهان رشید تاریخ اسلام که همه هستی خود را در راه این دین رهایی بخش قرار دادند ، سرشار از شجاعت و خلوص و ایمان بود.

در ادامه این پیام آمده است: پاداش سال‌های مجاهده این فرزند برومند ایران نمی‌تواند جز شهادت و پیوستن به کاروان یاران شهیدش و پرکشیدن به صف آنانی باشد که می پنداریم مرده‌اند، اما زنده بوده و «عند ربهم یرزقون» هستند.

در ادامه این پیام همچنین آمده است: از سوی خود و ‌مردم اهل سنت کرمانشاه، مصیبت فقدان آن عارف مجاهد را به محضر مقام‌ معظم رهبری و خانواده بزرگ سپاه پاسداران و یاران صادق ‌آن مرحوم ‌در سپاه قدس و همه عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان تسلیت می‌گویم.

پیام تسلیت رییس کل دادگستری استان کرمانشاه

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در پیامی با تسلیت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی نوشت: امروز علی زمان مالکی از دست داد که غبار غمش برهر دل بیدار و آزادیخواهی در اکناف عالم نشسته است.
در ادامه این پیام آمده است: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی این چهره بین المللی مقاومت، غیرت تمامی دلهای راه یافته در حریم حریّت و انسانیت را برانگیخته و به تعبیر حکیمانه فرمانده فقیه این فرمانده بی بدیل، همه دلبستگان مقاومت خونخواه او هستند.
در ادامه این پیام همچنین آمده است: دستگاه قضایی استان کرمانشاه نیز این ثلمه سوزناک و شهادت این مجاهد نستوه و همراهانش را به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت گفته و اطمینان دارد که  انتقام سخت و تلخی که مقام عظمای ولایت وعده داده اند تا زمان تحقق آن که ان شاءالله الرحمن طولی نخواهد کشید، خواب راحت از چشمان خائن آمران و عاملان خبیث این جنایت خواهد گرفت.

در پایان این پیام آمده است: رزق سرخ شهادت، روزی انبیا و اولیا و صلحاست که تنها نخبگان حیات طیبه ازآن متنعم خواهند شد و این خط سرخ تا رسیدن به نقطه ی سبز ظهور ادامه دارد واین امید رمز بقای اسلام عزیز ماست که بحمدالله سرمایه های معنوی آن فناناپذیر است.اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر.

بیانیه جمعی از احزاب استان کرمانشاه 

در پی اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن اسوه مقاومت بین المللی و سردار دلها، سردار سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی، جمعی از احزاب سیاسی استان کرمانشاه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام، خواستار اقدام به اشد وجه علیه این دولت تروریستی شد.

در این بیانیه آمده است: ضایعه شهادت سردار بزرگ میدان‌های نبرد حق علیه باطل، حاج قاسم سلیمانی، امتحانی برای ملت بزرگ ایران خواهد بود. خون شهید حاج قاسم مایه حیات اسلام خواهد بود کما اینکه خون حمزه سیدالشهدا اسلام را حیات بخشید. جبهه مقاومت از این بعد، با اقتدار و انگیزه بیشتری علیه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها وارد عمل می‌شود. یقین بدانید آمریکایی‌ها دیگر به آخر خط رسیده‌اند و بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدام تروریستی، آغاز آمریکا زدایی در منطقه خواهد بود و انسجام و اقتدار نیروهای خط مقاومت را بیشتر خواهد کرد.

جمعیت آبادگران جوان استان کرمانشاه، ائتلاف وحدت نیروهای انقلاب اسلامی، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت کرمانشاه، حزب اسلامی ایران ‌زمین، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، حزب توسعه استان کرمانشاه و جامعه حضرت زینب «س» در این پیام خود شهادت اسوه مقاومت بینالمللی، سردار حاج قاسم سلیمانی (رحمه الله علیه) سرباز ولایت و بزرگمرد تاریخ معاصر ایران را به همه مجاهدان راه خدا و امت اسلامی تبریک و تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام و علمدار دفاع از حریم ولایت و حرم اهل بیت علیهم السلام سردار حاج قاسم سلیمانی و جمعی از یاران همرزمش را محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله) و کلیه مجاهدان طریق الله و امت شهید پرور ایران اسلامی خصوصا مردم شهادت طلب استان کرمانشاه را تبریک و تسلیت گفت.

پیام تسلیت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه نیز در پیامی نوشت: ملت بزرگ ایران در غم از دست دادن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به سوگ نشست. مجاهد بزرگی که عمر با برکت خود را در راه حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی سپری کرد و سرانجام در عملیات شوم و ددمنشانه آمریکای جنایتکار به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

اداره کل امور اقتصادی و  دارایی استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این سرباز رشید ایران و اسلام، خشم و انزجار خود را از دولتمردان جنایتکار آمریکا اعلام و بر استمرار و پایداری راه و آرمان این شهید گرانقدر توسط مردم شریف ایران اسلامی تاکید دارد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.