هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در استان مشکلاتی داریم که از شورای آموزش انتظار داریم اتاق فکری برای حل آنها باشد.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: نباید کارهای پژوهشی در کمدهای ادارات بایگانی شود، امروز در دنیا پژوهشی جواب می دهد که در سفره های مردم تاثیرگذار باشد.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بسیاری از مشکلات ما به دلیل این است که به آسیب های اجتماعی توجه نکرده ایم؛ امروز شاهد فعال شدن گسل های اجتماعی هستیم که باید برای آنها چاره اندیشی شود.
بازوند، حاشیه نشیتی را یک چالش جدی مدیریت شهری دانست و گفت: اگر نتوانیم‌ حاشیه نشینی را کنترل کنیم مشکلات آن دامن تمام بخش های استان را خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: جنس حاشیه نشینی در تمام استان های کشور متفاوت است از این رو تصمیم‌ واحدی که وزارت راه و شهرسازی برای این موصوع بگیرد جوابگوی نیازهای ما نیست.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آمار حاشیه‌نشینها در حال افزایش است، گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی در نقاط حاشیه‌ای به وجود خواهند آمد؛ از سوی دیگر در صورت بروز بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله مناطق حاشیه ای در معرض خطر قرار دارند.
بازوند از روسای دانشگاه های استان خواست که برای حاشیه نشینی کرمانشاه طرح و ایده جدیدی ارایه دهند که توانایی اجرایی شدن داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه طرح های حاشیه نشینی کرمانشاه نباید کپی برداری از دیگر استان ها باشد، گفت: شورای آموزش باید از توان خود برا حل معضل حاشیه نشینی استفاده کند.
اعتبارات پژوهشی در اختیار دانشگاه ها قرار می‌گیرد
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: دانشگاه های استان می توانند برای پژوهش اعتبار بگیرند.
افشین کریمی، با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی استان برای امسال ۹۰۰ میلیون تومان است، گفت: ترجیح می دهیم که این اعتبار در اختیار اعضای هیات علمی قرار گیرد تا بتوانیم معادل آن از دانشگاه ها نیز برای پژوهش بودجه دریافت کنیم.
وی همچنین از دانشگاه های استان خواست که مشکلات اساسی شهر کرمانشاه برای رسیدن به توسعه را مورد بررسی قرار دهند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در شهر کرمانشاه سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.